י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מהו איטום מרפסת ומתי הוא נדרש?

מרפסת הדירה או הבית היא אחת מנקודות התורפה של המבנה בכל הנוגע לחדירה אפשרית של מים • מה חשוב לדעת בנוגע לאיטום המרפסת ומתי נדרש לאיטום מרפסת מקצועי

מהו איטום מרפסת ומתי הוא נדרש?
איטום גגות צילום: פוטוליה

מרפסת הדירה או הבית היא אחת מנקודות התורפה של המבנה בכל הנוגע לחדירה אפשרית של מים. במרפסות רבות חודרים מי הגשמים דרך רצפת המרפסת או קירותיה, ומחלחלים למבנה הדירה עצמה. הרטיבות המצטברת עלולה לגרום לנזקים רבים ושונים, וכמה שנטפל בבעיה בשלב מוקדם יותר ובצורה מקצועית וטובה יותר, כך הנזק יהיה קטן יותר, כמו גם ההוצאה הכספית בעבור האיטום. מה חשוב לדעת בנוגע לאיטום המרפסת ומתי נדרש לאיטום מרפסת מקצועי?

איטום מרפסת מרוצפת

חשוב להבין כי כל מרפסת באשר היא, בין אם אתם כבר מזהים בה בעיות רטיבות (דוגמת חדירה של מים לרצפת המרפסת, היווצרות כתמי רטיבות בקירות המרפסת או בקירות הדירה הסמוכים וכד') ובין אם לא, זקוקה למערכת איטום מקצועית, אשר לרוב בנויה כבר בתוך המרפסת. מערכת ניקוז ואיטום היא לרוב חלק מובנה מכל בית או בניין מגורים, ולכן גם המרפסת שלכם אמורה להיות ממוגנת מפני רטיבות וחדירת מים. עם זאת, מערכות איטום הן דבר אשר נשחק ומאבד מהאפקטיביות שלו לאחר תקופה מסוימת, ובמקרים רבים מערכות האיטום המקוריות של הבניין כבר אינן מתפקדות כמו שצריך. במקרים אלו נדרש לשפץ ו/או להחליף את מערכת האיטום של המרפסת, וזו כבר עבודה לאנשי מקצוע מעולם האיטום.

קיימים מספר מצבים נפוצים של בעיות רטיבות ואיטום במרפסות, המצריכות טיפול מעט שונה. איטום מרפסת מרוצפת, למשל, מצריך פירוק של הריצוף במרבית המקרים, אך במקרים מסוימים ניתן להימנע מכך ולחסוך הרבה מאוד עבודה, זמן וכסף. על מנת לזהות מהו סוג העבודה הנדרש ספציפית במרפסת שלכם, האם קיים הכרח בפירוק הרצפות או האם ניתן להתחמק מכך, תרצו להזמין בדיקה מקצועית של חברת איטום.

במידה ומדובר במרפסת אשר עדיין לא רוצפה העבודה אמורה להיות קלה ופשוטה יותר, כך שתמיד מומלץ להקפיד על התקנתה של מערכת איטום מקצועית ויסודית עוד לפני שלב ריצוף המרפסת.

סכנת חדירת רטיבות לפנים הבית – בעיות איטום במרפסת

במקרים בהם קיימות בעיות איטום המרפסת מסוגים שונים, מים יחדרו בסופו של דבר מבעד לרצפות או לקירות המרפסת, ויימצאו דרכם לקירות הבית/דירה שלנו, כמו גם לקירות או לתקרה של הדירה שמתחתינו, במקרה ואנו מתגוררים בבניין.

רטיבות בקירות או בתקרת הדירה מהווה בעיה רצינית ביותר בפני עצמה – הצטברות של רטיבות תביא בסופו של דבר גם להיווצרות עובש, וכל זה מהווה סכנה בריאותית של ממש עבור המתגוררים בדירה זו, ובמיוחד עבור ילדים. בנוסף לכך, רטיבות המצטברת לאורך זמן בקירות הדירה תביא בסופו של דבר לנזקים מסוגים שונים ומשונים, החל מפגיעה במערכת החשמל של הדירה ועד להתפוררות של קירות. במרבית המקרים ההשפעות של רטיבות מצטברת יביאו לנזקים אשר תיקונם יצריך פירוק של קירות וכד', ולכן מדובר יהיה בתיקונים מסובכים ויקרים יחסית.

על מנת להימנע מכל זה מומלץ לבצע בדיקת איטום למרפסת אחת לתקופה, ולשכור חברת איטום מקצועית לטיפול בבעיות איטום ברגע שאלו מתגלות.

איטום הצפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד