כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
רק 118 חולים

המשגיח החרדי במדינה הזרה: "קיבלתי אישור מיוחד" • צפו

בימים טרופים אלה כשהעולם כולו עומד חסר אונים מול נגיף אכזרי שלא מבחין בין יהודים לגויים, יש מי שממשיכים לעבוד בארצות הניכר. בתיעוד שפרסם משגיח כשרות חרדית בסרביה, הוא מספר על החיים שם: "הכבישים בבוקר כשאנחנו יוצאים ריקים לגמרי, אין נפש חיה ואני מגיע במהירות שלא דמיינתי" • צפו בדבריו

המשגיח החרדי במדינה הזרה: "קיבלתי אישור מיוחד" • צפו
המשגיח מסרביה צילום: צילומסך

למה חייבים לשמוע להנחיות משרד הבריאות? צפו בהסבר של הרב קמינצקי, המשמש כמשגיח כשרות מטעם 'חוג חת"ס ב"ב' בסרביה. הוא ענה על השאלה כיצד מדינה גדולה מישראל מצליחה להשתלט על הנגיף לעומת מדינות סמוכות שמתמודדות עם עשרות אלפי חולים. זו היא תשובתו: 

יצוין כי את הדברים ענה הרב קמינצקי על שאלת העיתונאי יעקב פלבינסקי ולבקשתו הוא פרסם את הסרטון לטובת הציבור.

"שלום לכם מסרביה", נראה המשגיח אומר למצלמה, "אצלנו המדינה נקטה בצעדים מאד נוקשים כדי למגר את התפשטות נגיף הקורונה, וברוך השם יש כאן רק 118 אנשים שנדבקו במחלה, לעומת עשרות אלפים במדינות סמוכות, זה כתוצאה של מדיניות מאד נוקשה, יש פה הסגר מוחלט מהשעה 8 בערב ועד 5 בבוקר, לאנשים מבוגרים בכלל אסור לצאת מהבית, חנויות לא הכרחיות סגורות כולן, אין התקהלות ואין אנשים ברחוב".

הוא מספר: "אני כל בוקר בתקופה האחרונה נוסע למפעל כשרות פה שמייצר טורטיות לארץ הקודש בכשרות המהודרת של חוג חתם סופר, אני מגיע פה להדליק את האש ולפקח על הייצור".

עוד מתאר המשגיח: "הכבישים בבוקר כשאנחנו יוצאים ריקים לגמרי, אין נפש חיה ואני מגיע במהירות שלא דמיינתי אי פעם שאפשר להגיע כל כך מהר למפעל, וגם באמצע היום כשאני צריך להגיע לביקורי פתע כשאני יוצא ונכנס, הכבישים ריקים ואין אנשים ברחובות, אני קיבלתי אישור מיוחד מהמדינה בגלל שהמפעל הוא הכרחי ליצור מזון, אז קיבלתי אישור נסיעה, ורואים במפורש שככל שיותר שומרים על חיים בתוך הבית, יש יותר השתלטות על הנגיף".

קורונה משגיח כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד