י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אגרופים, סטירות ובעיטות

תושב בני ברק תקף באכזריות שני חוסים עם מוגבלות שכלית

אגרופים, סטירות ובעיטות: כתב אישום חמור נגד תושב בני ברק שעל פי החשד תקף באכזריות שני חוסים עם מוגבלות שכלית • החשוד לא הכחיש את קיומו של האירוע

תושב בני ברק תקף באכזריות שני חוסים עם מוגבלות שכלית
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

כתב אישום נגד מרדכי בן 30 תושב בני ברק, מטפל במעון לאנשים עם מוגבלויות על התעללות ותקיפת חסר ישע במסגרת עבודתו.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ראאד ענוז, מדרכי עבד כמטפל במעון בבני ברק המשמש בית לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. ביום 11 מרץ 2020 תקף את אחד החוסים במעון, לאחר שהחוסה ניסה לעזוב את המעון, בניגוד לנהלים המקובלים במקום. מדרכי הכה את החוסה בפניו רצף מכות אגרוף. משביקש החוסה להגן על עצמו ולהדוף את מרדכי, אחז ברגליו של החוסה ומשך בהן באופן אגרסיבי, הפילו על הקרקע בעוצמה והכה בו באופן נמרץ באמצעות סטירות ואגרופים, תוך שהוא חונק אותו ומפעיל לחץ רב על צווארו וראשו.

בסמוך לכך, תקף חוסה נוסף גם הוא את החוסה באמצעות סטירות ובעיטות, כשהמשיב מונע מהחוסה להתנגד לתקיפה. מעשיו האלימים של המשיב גרמו לחוסה לחבלות, שטפי דם, ושריטות בפניו ובצווארו.

מצלמות האבטחה במעון תיעדו את אירוע התקיפה ברובו, מה שמחזק משמעותית את הראיות, בנוסף החוסה מסר עדות בפני חוקר מיוחד שמתאר את התקיפות באופן שתואם באופן בסיסי את סרטון מצלמות האבטחה, ובמגבלות יכולותיו הקוגניטיביות.

אם לא די בכך, מרדכי בחקירתו במשטרת מרחב דן, זיהה את עצמו ואת החוסה במצלמות האבטחה, ולא הכחיש את קיומו של האירוע, אם כי לטענתו הוא פעל מתוך הגנה עצמית.

מרדכי שוחרר בתנאים מגבילים, ועם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות להאריך אותם עד תום ההליכים המשפטיים. בבקשה נכתב כי מרדכי "נהג באלימות חריגה והפעיל כח בלתי מידתי כנגד חסר הישע, גם לאחר שנפגע העבירה חדל מניסיונותיו לעזוב את המעון. המשיב הצמיד את נפגע העבירה לרצפה, הכה אותו נמרצות בפניו באמצעות מכות אגרוף, סטירות, ואף חנק אותו, כל זאת במשך דקות ארוכות. לא זו אף זו, המשיב חשף את נפגע העבירה לאלימות קשה מצד חוסה נוסף, ומנע ממנו להתגונן מפניו".

בעלי מוגבלות תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד