ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בדרך לפירוק

גנץ נבחר ליו"ר הכנסת בתמיכת גוש הימין; לפיד ויש עתיד החרימו

דרמה ענק במליאת הכנסת: למרות התנגדותו של שותפו להנהגת המפלגה יאיר לפיד, יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר הכנסת ונבחר ברוב של 74 תומכים • גוש הימין תמך בגנץ, יאיר לפיד וסיעת יש עתיד החרימו • שלושת חברי סיעת תל"ם הצביעו בעד גנץ

גנץ נבחר ליו"ר הכנסת בתמיכת גוש הימין; לפיד ויש עתיד החרימו
בני גנץ צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

דרמה של ממש התחוללה הערב (חמישי) במשכן הכנסת. ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) שכמעט והתיישב היום של כס יו"ר הכנסת, נאלץ להשיל את החליפה ולגנוז את החלום, לאחר שיו"ר כחול לבן בני גנץ גנב את ההצגה וגם התפקיד. בהחלטה של שעותף הוא הציב את עצמו כמועמד לתפקיד יושב ראש הכנסת וזאת בניגוד לעמדתו של יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, מה שהוביל לפירוקה של 'כחול לבן'.

מטרתו של גנץ היא לאפשר את המשך המו"מ עם 'הליכוד', כשבתחילת השבוע הבהירו בליכוד כי מינוי ח"כ מאיר כהן לתפקיד יו"ר הכנסת, יגרום לפיצוץ שיחות המו"מ לממשלת אחדות.

בסביבות השעה 18:00 עלה מינויו של גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת להצבעה בכנסת והיא זכתה לתמיכה נרחבת במיוחד. 74 תמכו בו - 58 חברי בלוק הימין, חברי סיעת 'חוסן לישראל' בראשותו של גנץ וכן שלושה ח"כים מתל"ם של בוגי יעלון וגם ח"כ אורלי לוי אבקסיס.

בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות יקיימו ראשי כחול לבן - ח״כ יאיר לפיד ושר הביטחון לשעבר, ח״כ משה (בוגי) יעלון הצהרה מיוחדת לתקשורת בשעה 20:30, בה יודיעו על פירוק כחול לבן.

שר הביטחון ויו״ר ימינה, נפתלי בנט מסר: "אני מברך את בני גנץ על הצעד האמיץ של כניסה לממשלת אחדות בראשות נתניהו. זה הדבר הנכון לישראל בעת חירום זו. הדיווחים על שיח תיקים הם פייק ניוז מוחלט. ראש הממשלה או מי מטעמו לא דיברו איתי או עם מישהו מטעמי על כלום".

יצוין כי בכיר במו"מ הקואליציוני מסר ל'בחדרי' כי הח"כים החרדים ישמרו על תפקידיהם במסגרת ממשלת אחדות.

 

יאיר לפיד בני גנץ מאיר כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד