י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
העלייה המדאיגה בשיעור החולים

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "להיערך להידוק משמעותי של הסגר"

על רקע העלייה המדאיגה בשיעור החולים בישראל: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ישיבה דחופה בערב שבת ובה הוחלט כי אם לא יראו שינויים במגמות - יוציא לפועל הידוק משמעותי של הסגר • וגם: משרד הבריאות יבצע 30,000 בדיקות קורונה ביום • השר בנט: "בשורה אדירה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "להיערך להידוק משמעותי של הסגר"
נתניהו במסיבת עיתונאים בנושא הקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בבוקר שבת בשעה 9:00 עמד מניין הנדבקים בקורונה על 3,460, מהם 12 נפטרו. 50 מהחולים במצב קשה, 73 במצב בינוני ו-3,236 במצב קל.

על רקע העלייה המדאיגה בשיעור החולים בישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ביום שישי האחרון שורת דיונים מקצועיים בעניין המשך הצעדים להתמודדות עם משבר הקורונה בנושאי ההצטיידות והרכש וכן היערכות לקראת הסגר.

נתניהו הנחה להיערך להידוק משמעותי של הגבלות התנועה באופן שיצמצם אף יותר את מספר השוהים מחוץ לבית כדי למנוע את התפשטות מגפת הקורונה.

במקביל, משרד האוצר יגבש מתווה לצמצום נוסף של העבודה במשק. כמו כן, ראש הממשלה הנחה להגביר את האכיפה ברשתות המזון ובפארמים כדי להבטיח שמירת מרחק, חיטוי והקפדה על הוראות משרד הבריאות.

ראש הממשלה ציין בדיון שאם לא נראה שינוי בשיעור הנדבקים בשבת ובראשון, לא יהיה מנוס מהטלת הסגר. התכניות החדשות להידוק הגבלות התנועה יוצגו לראש הממשלה ולשרים במהלך שישי-ראשון.

במוצ"ש יתקיים הדיון הכלכלי בנושא התכנית המקיפה לסיוע כלכלי למשק.

בדיונים השתתפו שרי האוצר, הבריאות, הביטחון, האנרגיה, הפנים, ביטחון הפנים, ראש המל"ל, מנכ"לי משרדי רה"מ, הבריאות והאוצר, נגיד בנק ישראל, היועמ"ש לממשלה, מ"מ המפכ"ל וגורמים נוספים.

בתוך כך, לאחר שיחה עם רה"מ הוחלט במשרד הבריאות כי בעוד שבועיים יעלו ל-30 אלף בדיקות קורונה מידי יום. במשרד הבריאות מציינים כי היום הגיעו כמעט לכ-6,000 בדיקות מידי יום ובמהלך שבוע הבא יעלו לכ- 10,000 בדיקות.

שר הביטחון, נפתלי בנט אמר לאחר ההחלטה כי מדובר ב"בשורה אדירה". לדבריו, "ראש הממשלה החליט שמשרד הבריאות יבצע 30,000 בדיקות קורונה ביום, החל מעוד שבועיים, ה-10 באפריל. אני מברך את ראש הממשלה על ההחלטה החשובה. איתור נשאי קורונה ובידודם הם לבנת יסוד במערכה נגד הקורונה. נאתר מיד חולים חדשים, נשלח אותם לבידוד וכך נקטע את שרשרת ההדבקה. יישום ההחלטה יאפשר לישראל נתיב יציאה מן מהחנק הכלכלי. דברים זזים".

קורונה בנימין נתניהו סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד