י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במשרד הבריאות מגיבים

בשל טעות הקלדה: שמונה חולי קורונה הוזנו כבריאים

תקלה במחשבי משרד הבריאות: נתונים סותרים בתוצאות בדיקות הקורונה • משרד הבריאות: מדובר בטעות הקלדה -  מקור התקלה במערכת אבחון בדיקות הקורונה אותר

בשל טעות הקלדה: שמונה חולי קורונה הוזנו כבריאים
בדיקת נגיף קורונה צילום: Yossi Zamir/Flash90

בצהרי שבת, התברר כי תוצאות בדיקות קורונה שהוזנו במערכת כי לא נדבקו בנגיף הקורונה - התבררו כחיוביים. במשרד הבריאות אומרים כי התוצאות השגויות לא הועברו לנבדקים וכי מדובר בטעות הקלדה ידנית ולא בטעות במערכת.

"מדובר ב-27 מעבדות פעילות בכל רחבי הארץ", אומר מוריס דורפמן, ראש חטיבת רגולציה מחשוב ובריאות דיגיטלית במשרד הבריאות. "במסגרת בדיקה שגרתית של מהימנות הנתונים אמש (טרם הודעה לחולים) התגלו מספר נתונים סותרים", הבהיר. "לאור זאת, הוחלט לבצע בדיקה מקיפה בכל המעבדות של נתוני הבדיקות שבוצעו אתמול (וטרם דווחו לחולים)".

עוד הוא מוסיף כי, "חשוב להדגיש שצוותי המעבדות עושים עבודה מצוינת ושהמעבדות פועלות בהיקפים חריגים שעוד ילכו ויגדלו ובמשך 7 ימים בשבוע. פעילות המעבדות נמשכת בשבת, וכך גם פעילות מד"א. ההנחיה הינה רק לעצור בשלב זה את הודעות לציבור על הבדיקות שנעשו אמש. להערכתנו התקלה תתוקן תוך שעות בודדות".

דורפמן הוסיף: "צריך לזכור שהמעבדות עובדות בקיבולת של אלפי בדיקות ליום - עוד מעט נגיע ל-10,000 בדיקות ביממה ובעוד שבועיים על פי הנחיית רה"מ 30 אלף ביממה, זוהי כמות גבוהה מאוד של בדיקות שמדינת ישראל עושה וזה מגביר את כמות העבודה של כולנו".

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר לחדשות 13: "מקור התקלה במערכת אבחון בדיקות הקורונה אותר. אנחנו מחפשים את החלופה האפקטיבית ביותר להטלת הסגר מלא. נערכים להעביר לבידוד את מי שזוהו כחיוביים לנגיף במוקדים כמו בית שמש, בני ברק וירושלים".

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות, הוסיפה כי "עד כה, עושות המעבדות הרפואיות עבודה מצוינת, מקצועית ומהימנה. הבעיה היא בחוסר הסדר בשטח. בין היתר, בפער בין הנתונים המתפרסמים של היקף הדיגום המטופלים, לבין הגעתן למעבדות".

לדבריה, "כל דגימה, מרגע הגעתה לכל אחת מהמעבדות הרפואיות, בשעות הפעילות, נבדקת תוך 6 שעות, ומועברת התשובה מהמעבדות למשרד הבריאות, לפי הפרוטוקול. יש לבדוק את השרשרת ואת המסלול כולו, מרגע לקיחת הדגימה, עד הגעתה למעבדה, ואופן מסירת התשובה על ידי משרד הבריאות".

משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד