י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סקר ראשון אחרי הפיצול הדרמטי

סקר: מפלגת הליכוד מתחזקת, גנץ מפגר אחרי לפיד, ליברמן נחלש

סקר ראשון לאחר הפיצול הדרמטי: הליכוד מתחזקת ל-38 מנדטים, מפלגתו של גנץ מפגרת אחר מפלגתו של שותפו לשעבר לפיד וליברמן נחלש

סקר: מפלגת הליכוד מתחזקת, גנץ מפגר אחרי לפיד, ליברמן נחלש
בני גנץ/יאיר לפיד צילום: מרים אלסטר/תומר נויברג, פלאש 90

יממה בלבד לאחר הפיצול הפוליטי שעוד צפוי להסעיר את המערכת הפוליטית, סקר ראשון של מכון 'פאנלס פוליטיקס' של שלמה פילבר בדק מה היה קורה לי היו מתקיימים היום בחירות לכנסת.

על פי תוצואת הסקר, שנערך ביום שישי בקרב 752 נדגמים, עולה כי הליכוד ומפלגת העבודה מרוויחות מהפיצול של כחול לבן, ואילו הצמד לשעבר גנץ ולפיד יורדים כל אחד בכמנדט - שעובר למפלגות אחרות בגוש הימין ובגוש השמאל.

על פי התוצאות: לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה מקבלת 38 מנדטים, אחריה מפלגת כחול לבן בראשות יאיר לפיד ובוגי יעלון שזוכה ב-16 מנדטים, אחריה חוסן לישראל בראשות גנץ - לצד חברי הכנסת האזור והנדל - שזוכה ב-15 מנדטים.

הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 15 מנדטים, ש"ס יורדת ל-8 מנדטים, העובדה עולה ל-8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים גם היא, וכך גם מפלגת ימינה שעולה ל-7 מנדטים.

את הרשימה סוגרת מפלגת ישראל ביתנו, שיורדת ל-6 מנדטים בלבד. על פי הסקר, מפלגת גשר של אורלי לוי זוכה ל-1.3% בלבד, וכך גם עוצמה יהודית של איתמר בן גביר עם 0.65% - שתי המפלגות לא עוברות את אחוז החסימה.

בני גנץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד