ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ראש העיר מחריף את הטון

"אם לא תקשיבו, נסגור את בתי הכנסת לצמיתות"

ראש עיריית ניו יורק מגביר את הלחץ ומעלה את הטון שלו כלפי חסרי האחריות שממשיכים לקיים תפילות בבתי הכנסת ומאיים לסגור אותם לצמיתות באם ימשיכו לפעול. "אני לא אומר את זה בשמחה. זה הדבר האחרון שהייתי רוצה לעשות", הוא אומר

"אם לא תקשיבו, נסגור את בתי הכנסת לצמיתות"
ר"ע ניו יורק בלזיו, מבקר בבורו פארק עם שמחה אייכנשטיין צילום: Benjamin Kanter

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, הזהיר את הקהילות החרדיות שלא לקיים תפילות בבתי הכנסת ואמר כי "כישלון שיתוף פעולה, יביא לסגירת בתי הכנסת לצמיתות".

אף על פי שהרבה בתי כנסת נסגרו בגלל ההוראות של ראש העיר, חלקם לא עשו זאת, והמשיכו לקיים מניינים למרות ההוראה המפורשת שלו לסגור כדי למנוע את התפשטות הנגיף.

"יש לנו תמיכה יוצאת דופן מכל הסביבה על ידי הרבנים מכל הגורמים השונים בקהילה היהודית, וזה נכון גם לאמונות אחרות". אמר דה בלאזיו לעיתונאים ביום שישי.

"מספר קטן של קהילות דתיות, כנסיות ספציפיות, בתי כנסת ספציפיים, לרוע המזל אינם שמים לב להוראות, על אף שההוראות ברורות לכולם, אז אני רוצה לומר לכל מי שמתכונן להתפלל בסוף השבוע, אם אתם הולכים לבית הכנסת שלכם, אם אתם הולכים לכנסייה שלכם, ומנסים לקיים תפילות לאחר שנאמר לכם "לא". האכיפה שלנו תהיה ללא פשרות, נסגור לכם את התפילות קבוע".

ראש עיריית ניו יורק הבהיר, "אני לא אומר את זה בשמחה. זה הדבר האחרון שהייתי רוצה לעשות, כי אני מבין עד כמה חשוב האמונה של האנשים, אנחנו צריכים את האמונה שלנו בזמן הזה של המשבר. אבל איננו זקוקים למפגשים שיסכנו אנשים".

"כולם קיבלו הנחיה שאם הם רואים כינוסי תפילה שמתנהלים, הם ילכו לרשויות של אותה קהילה ויידעו אותם שהם צריכים להפסיק את התפילה ולהתפזר."

"אם זה לא יקרה, גורמי אכיפת החוק יבצעו פעולה נוספת עד כדי קנסות ועלולים לסגור את הבניין לצמיתות. זה יחל בסוף השבוע הקרוב, אני מצטער שעלי להגיד לכם את זה, אבל כל מי ששומע את דבריי, שייקח אותם ברצינות. הוזהרתם, עליכם להפסיק את התפילות, לעזור לאנשים לקיים את אמונתם בדרכים אחרות", כך ראש העיר.

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו סגירת בתי כנסת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד