י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בדרך לאחדות

גנץ ונתניהו נועדו כל הלילה: "הושגו הבנות - היום פגישה נוספת"

על רקע משבר הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר חוסן לישראל בני גנץ נועדו במעון רה"מ בבלפור לפגישה לילית שנמשכה כ-8 שעות • בחוסן לישראל הבהירו כי הם מתעקשים למנות את חבר הכנסת אבי ניסנקורן לשר המשפטים • "הושגו הבנות והתקדמויות משמעותיות"

גנץ ונתניהו נועדו כל הלילה: "הושגו הבנות - היום פגישה נוספת"
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החל מהשעה 22:35 במוצאי שבת ועד לשעות הבוקר (ראשון) נועדו ראשי המפלגות בנימין נתניהו ובני גנץ לפגישת מו"מ, בסיומו הגיעו הצדדים להבנות וסיכומים על הקמת ממשלת חירום שתהפוך לאחר מכן לממשלת אחדות בין הליכוד ומפלגת חוסן לישראל.

הפגישה התקיימה במעונו של ראש הממשלה בבלפור, ובה השתתפו גם השר יריב לוין מצידו של ראש הממשלה וחבר הכנסת גבי אשכנזי מצידו של בני גנץ, יחד עם יועצו של גנץ רונן צור.

קודם הפגישה הבהירו בחוסן לישראל כי הם מתעקשים למנות את חבר הכנסת אבי ניסנקורן לשר המשפטים. מנגד, בליכוד הטילו וטו על מינויו. בנוסף, בחוסן לישראל הבהירו כי הם מתנגדים נחרצות למינויו מחדש של יולי אדלשטיין ליושב ראש הכנסת - לא ברור האם הגיעו להבנות בנושא.

הצדדים שואפים להגיע להבנות בהקדם ואף עוד במהלך היום כדי שיצליחו להקים ממשלה ולהשביע אותה בכנסת במהלך שבוע הבא, קודם חג הפסח. רה"מ נתניהו צפוי להיתקל בקשיים, בעיקר בתוך סיעת הליכוד ובגוש הימין עם סיעת ימינה.

יצוין כי היום בדיוק לפני שנה, ד׳ ניסן, היה יום הבחירות לכנסת ה-21, מאז החל הפלונטר הפוליטי שהוביל לעוד שני סבבי בחירות. באם יגיעו להבנות, הרי שהמהלך ישים קץ לסאגה של שנה תמימה בה הפלונטר הפוליטי סירב לרדת מהשולחן.

הבוקר, בסמוך לשעה 7 ולאחר 8 שעות של פגישה לילית, שיגרו השניים הודעה משותפת בשם הליכוד וכחול לבן בה נמסר: "לפני מספר דקות הסתיימה פגישת ראש הממשלה נתניהו ויו״ר כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, שנערכה לאורך הלילה, במטרה להקים ממשלת חירום לאומית שתתמודד עם משבר הקורונה והאתגרים הנוספים שעומדים בפני מדינת ישראל".

עוד עדכנו בהודעה המשותפת של הליכוד וכחול לבן כי בפגישה "הושגו הבנות והתקדמויות משמעותיות". דוברי המפלגות מסרו עוד כי "במהלך היום תתקיים פגישה נוספת במטרה להגיע לחתימה על הסכם".

בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד