י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ענישה קולקטיבית"

סגר על בני ברק? פנייה ליועמ"ש: מדובר בהטלת אות קיין על החרדים

"כתושב בני ברק, הצטערתי לשמוע כי מנכ"ל משרד האוצר מר שי באב"ד בשיתוף פיקוד המשטרה הבכיר החלו לבחון בהחלת סגר על שכונות בבני ברק ובירושלים שאוכלוסייתן היא בעלת אוריינטציה חרדית", כך תושב העיר בפנייה ליועמ"ש נגד הכוונה מרחיקת הלכת

סגר על בני ברק? פנייה ליועמ"ש: מדובר בהטלת אות קיין על החרדים
מנין תפילה ברחוב צילום: Aharon Krohn/Flash90

תושב בני ברק פנה ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, וביקש את התערבותו בכוונה להטיל סגר על העיר "תוך אפלייה בוטה ואכיפה בררנית".

בדיון שנערך היום (ראשון) בוועדה לנושא הקורונה, אמר מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד "יש לנו לא מעט בעיות בחברה החרדית, באזורים כמו בני ברק. חלק מהדיון מדבר על איך אולי נצליח לעשות את הסגר ולבודד את אותם אזורים".

בהמשך דווח בכלי תקשורת כי במשטרת ישראל נערכים להטיל סגר על העיר בני ברק, ומחסומים הוקמו בערינות לעיר ובצירים הראשיים. אולם במשטרה הכחישו זאת ואמרו ל'בחדרי חרדים' כי מדובר ב"המצאה" וכי אין כל היערכות שכזו בשלב זה.

עם זאת, תושב בני ברק מודאג פנה הערב ליועמ"ש מנדלבליט, וכתב "כתושב בני ברק, הצטערתי לשמוע כי מנכ"ל משרד האוצר מר שי באב"ד בשיתוף פיקוד המשטרה הבכיר החלו לבחון בהחלת סגר על שכונות בבני ברק ובירושלים שאוכלוסייתן היא בעלת אוריינטציה חרדית".

לדברי הפונה, "הרקע לצעד מרחיק לכת, המריח ריח של ענישה קולקטיבית - הינו המראות בבני ברק מליל מוצ"ש האחרון ה-28.03.20 בו כ-300 מלווים בני 'הפלג הירושלמי ' שנטלו חלק בהלוויית הרב צבי שנקר שנערכה בעיר, לא שמרו על הוראות משרד הבריאות והתקנות לשעת חירום שפורסמו זה מכבר המתירות ליווי עד כ-20 איש ובשמירת מרחק".

לטענתו מדובר בשימוש בכלי "ענישה קולקטיבית" כמו סגר על שכונות בערים בהם חיה אוכלוסייה בעלת גוון אתני דתי ותרבותי משלה, "מלבד שמדיף הוא ריח גזעני, הוא לא תקין ומהווה אכיפה בררנית שלפי הפסיקה הענפה בתחום אסורה". הפונה הציע להמשיך ולהשתמש בכלים אכיפת תקנות שעת חירום, "זאת ללא הטלת אות קיין על 'קבוצות מובחנות באוכלוסייה' בשל כמה עשרות בודדות של ריקים ופוחזים הממאנים לקבל על עצמם עול מלכות השלטון אל מול אוזלת ידה של המשטרה".

בסוף מכתבו, מציין הפונה כי באם לא ייענה, יפנה לערכאות המתאימות. "אי מענה לה בימים שלפני הטלת הסגר, מאיצה את הזמן בו אני נדרש להמתין בטרם אפנה לערכאות, לפי סעיף 2 לחוק לתיקון סדרי המינהל (החלטות והנמקות), תשי"ט-1958 בשל הבהילות והדחיפות שבעניין נשוא מכתב זה".

העתק המכתב נשלח גם לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר-סימן טוב ומ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן. נכון לשעה זו, טרם התקבלו תגובות.

בתוך כך, שר הביטחון נפתלי בנט אמר הערב בראיון ליונית לוי ב'חדשות 12' כי לדעתו בשלב זה אין הצדקה להפעיל סגר מלא על כל בני ברק. "אולי על שכונות או בניינים שונים. ואגב לא רק על בני ברק יש ערים שונים לא רק של החברה החרדית שצריך לטפל".

סגר שי באב"ד קורונה אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד