י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
'הלכה דודי' האחרון

כמה ימים לפני שנפטר: ביקש לשיר עם השכנים

שעות לאחר שנפטר האברך הצעיר ר' מיכאל צבי פטמן ז"ל, מספרים שכניו כי בערב השבת האחרונה כשעוד התמודד עם הנגיף בביתו, ביקש מהם לצאת בעת קבלת שבת למרפסות כדי לקבל יחדיו את השבת בשירה ובשמחה ולהוות דוגמה לילדים, שמסתבר כי זו היתה השבת האחרונה בחייו הצעירים

כמה ימים לפני שנפטר: ביקש לשיר עם השכנים
האברך מיכאל צבי פטמן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

כמה ימים לפני שהרב מיכאל צבי פטמן ז"ל, אברך צעיר אב לתשעה ילדים מלייקווד שבניו גרז'י נפטר מנגיף קורונה ל"ע, הוא ביקש משכניו לשיר 'לכה דודי' עם כל הכוח.

הנפטר שהיה מחשובי חסידי ספינקא, פרסם לפני השבת האחרונה פרשת ויקרא - בקשה לשכנים; "לכל השכנים שלי, בואו נקבל כולנו את שבת המלכה בשמחה רבה, בואו נראה לעצמנו ולילדים שלנו שאנחנו מאמינים שכל מה שהשם עושה בעולם הזה, זה לטובה, גם אם אנחנו לא מבינים את זה, בואו כולנו נתכנס במרפסות שלנו ונשיר לכה דודי כפי שמעולם לא שרנו".

המנוח במקור מניו יורק, היה שייך לקהילת בלאזוב בלייקווד בשכונה החדשה אוק ענד וויין, היה דמות אהובה ומוכרת, לפרנסתו עבד בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין בחנות מזגנים.

היה מחסידי ספינקא ולפני כחודש כשהאדמו"ר הגיע לבקר בלייקווד ולשבות במקום, הוא הגיע להשתתף בכל התפילות והטישים והלך מרחק של שעה הליכה מביתו עד למקום בו שהה האדמו"ר.

למגינת לב המנוח הותיר אחריו תשעה ילדים יתומים, שנותרו ללא אבא ובליל הסדר הקרב ובא ישאלו 'מה נשתנה הפסח הזה'.

פטירתו הכתה בהלם את חסידי ספינקא ההמומים מפטירתו בטרם עת מהנגיף האכזרי.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

מיכאל צבי פטמן קורונה לכה דודי טרגדיה קשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד