ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
95 במצב קשה • עדכונים שוטפים

עלה ל-6,092 חולי קורונה בישראל; 26 נפטרו

מניין הנדבקים בישראל עומד כעת על 6,092 איש - מצבם של 95 מוגדר קשה • 26 אנשים נפטרו מהנגיף בישראל • עד כה הבריאו 241 חולים • עדכונים שוטפים לאורך כל היום

עלה ל-6,092 חולי קורונה בישראל; 26 נפטרו
גבר חרדי חובש מסכה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

23:50 > 921,020 חולים בעולם בנגיף הקורונה. 46,155 מתו ו-193,352 החלימו ממנו.

23:40 > כתב המשטרה רועי יונבסקי ב'כאן 11': כרגע לא תהיה אכיפה פלילית או הטלת קנסות על מי שלא עוטה מסכה, כל עוד ההנחיה לא מופיעה בתקנות. השוטרים עצמם הונחו אתמול ללכת עם מסכות וכפפות באזורים שיש בהם חיכוך גבוה עם האוכלוסיה.

23:30 > נחת בניו יורק המטוס הרוסי ובתוכו ציוד רפואי שייועד לצוותים האמריקנים שמתמודדים עם התפשטות נגיף קורונה.

23:15 > בשל נגיף הקורונה, הממשלה תאשר למבקשי מקלט לפדות חלק מכספי הפיקדון שלהם. הוראת שעה שהפיץ משרד הפנים מקדמת את המהלך. רבים מבין מבקשי המקלט מחוסרי עבודה בימים אלו.

23:05 > ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין מוסר הערב בתגובה להחלטות הממשלה: "אני מברך על כך שהתקבלה דרישתי שלא להחיל סגר על בני ברק, ולאזן בין שמירת בריאות התושבים לבין קיום החיים השוטפים, בעיר שגם כך צפופה באופן חריג". ראש העיר הוסיף עוד כי הוא מצפה שבהתאם להבטחת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, משרדי הממשלה יחלו לפעול בתיאום מלא עם העירייה ועם מטה המאבק העירוני בקורונה.

22:55 > ישראל היום מדווח: תינוק בן 6 שבועות מת בארה"ב מקורונה.

22:45 > שר הביטחון נפתלי בנט ב'ערוץ 13': "לראש הממשלה ולי יש לעיתים דעות שונות לגבי הטיפול בקורונה. נפתלי בנט קיבל החלטות מאוד נכונות לפני חודשיים - אבל לא כל עמדה שלי מתקבלת".

22:30 > על פי דיווח של רביב דרוקר ב'ערוץ 13',  סוגיית בדיקות הקורונה הביאה לעימות בין השר נפתלי בנט לבין פרופ' סיגל סדצקי ממשרד הבריאות. בנט כינה אותה "שקרנית" בטענה שהנתונים שהיא מעבירה לרה"מ אינם אמת. על פי דרוקר: "אחד הנוכחים בשיחה אמר שהוא לא זוכר עימות כזה מכוער".

22:20 > השר לביטחון פנים גלעד ארדן באולפן 'ערוץ 13': "בני ברק היא עיר של 200 אלף תושבים, כך שלפני שמחליטים על הסגר צריכים להבין מה ההשלכות. עמדתי היא שיש לבודד את העיר מבחינת ההיקף החיצוני שלה. אכיפת המשטרה בעיר חסרת תקדים - בהיקפים שאני לא זוכר מעולם"

22:10 > הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי באולפן 'ערוץ 13': "יש משפט שאומר 'בטח באללה - קשור את הגמלים', כלומר אפשר לבטוח בקדוש ברוך הוא, אבל יש גם צעדים על הארץ שצריכים לעשות. מי שעושה השתדלות למטה - עושים עבורו השתדלות למעלה. 'ונשמרתם לנפשותיכם' זו לא סתם אמירה".

22:02 > נתן גוטמן ב'כאן 11': בבית הלבן אומרים כי 240-100 אלף אמריקנים מתים מקורונה בתוך שבועיים-שלושה. השאלה המרכזית היא אם אפשר להגיע למספרים נמוכים יותר. לפי מומחי בריאות זה המינימום, אך אולי יועילו הקפדה יתרה ומניעה של התפרצויות במוקדים נוספים. ההערכה היא שהשיא יגיע עד סוף חודש אפריל.

21:55 > עלה ל-26 מנין הנפטרים בישראל מנגף הקורונה. בן 72 שאושפז במצב קשה בבית החולים שער צדק ונפטר הבוקר.

21:40 > קורונה באירופה: בספרד 864 מתים רק ביממה האחרונה. רצף של שישה ימים בהן יותר מ-800 מתים ביממה. הספרדים רואים התייצבות במספר הנדבקים החדשים; באיטליה רואים בששת הימים האחרונים ירידה במספר הנדבקים החדשים. כך דיווחה אנטוניה ימין ב'כאן 11'.

21:30 > נתניהו בהצהרה: "החלטתי עם שר האוצר לתת מענק מיוחד לחג הפסח. כל משפחה עם ילדים תקבל 500 שקלים לכל ילד. כל קשיש יקבל תוספת לקצבה החודשית של 500 שקל".

21:25 > נתניהו: "צעד ראשון, הנחיתי את כל המשרדים בממשלה להגיש סיוע מיוחד לבני ברק. אנחנו מהדקים את גבולות התנועה לעיר וממנה. במקביל נפנה את כל החולים והמבודדים מבתיהם - זה לטובת חיי התושבים".

21:20 > ראש הממשלה נתניהו בהצהרה ממעונו: "אנחנו עדיין בעיצומו של צונאמי בין-לאומי, נגיף קורונה שוטף את כל העולם. במבחן הקשה שנכפה עלינו אנחנו נחושים לנצח. עד עכשיו קיבלנו החלטות נכונות תוך כדי תנועה ואיננו נופלים למלכודת השאננות - היום אנחנו עומדים בצומת ההכרעה".

21:10 > בבריטניה זינוק של 25% בשיעור מקרי התמותה מקורונה, עם 563 מתים רק ביממה האחרונה. כשליש ממקרי המוות נמצאים בלונדון. נער בן 13 מת מהנגיף בבית חולים בלונדון.

21:00 > התפשטות קורונה בישראל: ביממה האחרונה חלה עלייה של 17% במספר המתים והחולים קשה. מדובר בקצב הכפלה כל חמישה ימים. מה שמלמד על האטה בקצב, שכן קצב ההכפלה הקודם היה כל 4-3 ימים. כך דווח ב'כאן 11'.

20:30 > משרד הבריאות מעדכן כי נכון לשעה זו ישנם בישראל 6,092 חולי קורונה חיוביים. 95 מהם במצב קשה, 129 במצב בינוני, והשאר במצב קל. עד כה החלימו מהנגיף 241 בני אדם. 25 נפטרו.

20:20 > כוחות השיטור העירוני של בני ברק, הוזעקו על ידי תושבים לבית הכנסת 'דרכי שמואל', שבו שהו מספר מתפללים לתפילת ערבית. השיטור העניק להם דוחות. ודלתות הכניסה לבית הכנסת רותכו למניעת הכניסה.

20:00 > הקורבן ה-25: גבר בן 66 אשר סבל ממחלות רקע קשות והיה מאושפז בבית החולים וולפסון, כשהוא מונשם ומורדם במצב קשה במחלקה לטיפול בקורונה, נפטר לפני כשעה.

19:55 > בשעה 21:00 ימסרו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הצהרה ממעון ראש הממשלה.

18:55 > הקורבן ה-24 לנגיף: במרכז הרפואי שיבא נפטרה מטופלת בת 66 שנדבקה קורונה. המטופלת סבלה ממחלות רקע רבות ומשמעותיות.

18:45 > קורונה - המספרים בעולם: 886,326 חולים, 44,236 מתים, 185,274 החלימו.

18:15 > מעבדות כללית חצו את רף 3,000 בדיקות הקורונה ביממה האחרונה. מדובר על גידול של כ – 30% בהשוואה לימים האחרונים.

פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל כללית, "עובדי המעבדות שלנו מגויסים למשימה לאומית של איתור חולים ובזכותם אנו מצליחים להגדיל את מספר הבדיקות בכל יום. אנו יודעים כי לתוצאות הבדיקות ממתינים מטופלים ובני משפחה מודאגים ועושים את מירב המאמצים לבצע את הבדיקות במהירות".

17:45 > ביממה האחרונה ניתנו למעלה מ-80 דו"חות ע"י המשטרה למי שהתפלל עם יותר מאדם אחד, ו-35 קנסות על תפילה מחוץ למקום מגורים. בסך הכל מספר הדו"חות שניתנו ע"י המשטרה עלה ל-5,873. מהם 4,185 על יציאה למרחב ציבורי, 781 על שהיה במקום אסור, 344 על סירוב התפזרות.

17:30 > למרכז הרפואי לגליל הובא לפני יומיים תינוק בן 5 שבועות מאחד הכפרים בגליל, שאושפז בתחילה בחדר מבודד במחלקת הילדים, המיועד לילדים שיש חשד שנדבקו בקורונה. התינוק סובל משיעול ומתסמינים נשימתיים נוספים.

אתמול, בשעת ערב, לאחר שהגיעו תוצאות הבדיקה, מהן עולה כי הוא חולה קורונה, הועבר התינוק ליחידה לטיפול נמרץ ילדים, שם הוא מאושפז בחדר מבודד עם לחץ שלילי. יצוין כי מצבו של התינוק מוגדר קל.

17:10 > מביה"ח וולפסון נמסר לפני מספר דקות, כי חולה קורונה בן 74 שסבל ממגוון מחלות רקע, שהיה מונשם ומורדם ובמצב קשה מאוד הלך לעולמו.

16:40 > במחלקת הקורונה במרכז הרפואי שערי צדק נפטרה מטופלת בת 69 עם מחלות רקע קשות ומורכבות.

14:40 > משרד הביטחון ממשיך בפעילות רכש מסביב לשעון של ציוד רפואי עבור מערכת הבריאות. לצד המאמץ לקדם רכש אמצעים מחו"ל, הנחו שר הביטחון, נפתלי בנט ומנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אודי אדם להגביר בכל דרך ייצור מקומי. זאת במטרה לצמצם ככל הניתן את הצורך ביבוא, בטווח הקצר והארוך.

14:35 > בהנחיית שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס, יוקצה סכום של 6 מיליון ש״ח למיגון צוותי המסגרות החוץ ביתיות של משרד העבודה והרווחה. זאת על מנת לצמצם למינימום האפשרי את הסיכון להידבקות בנגיף הקורונה בקרב אנשי הצוות והדיירים במסגרות חוץ ביתיות. התקציב מיועד למסגרות החוץ ביתיות לאנשים עם מוגבלויות ולנוער בסיכון. מיגון וחיטוי בתי האבות נעשים גם הם בימים אלה במסגרת מבצע מיוחד בשיתוף העמותות המפעילות.

14:30 > שלושה מקרים של קרונה אובחנו הלילה בבית החולים השיקומי בית בלב בבת ים. מדובר בשתי מטופלות במחלקה. אחת ככול הנראה נדבקה בעת שהייתה בבדיקות מחוץ לבית בלב, יחד עם בתה שאובחנה גם היא כחולה. בנוסף, אובחנה גם עובדת המטבחון המחלקתי.

14:20 > מתחמי "היבדק וסע" הניידים של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות מגיעים היום (רביעי) לחניית שוק ים ברחוב הטיילת באשדוד ולאזור התעשייה עידן הנגב ברהט. שני מסלולים יפרשו בכל אחד מהמתחמים, על מנת לאפשר למאות תושבים להגיע ולהיבדק.
 
במקביל, החובשים והפראמדיקים של מד"א ימשיכו לבצע גם היום דגימות במתחמי "היבדק וסע" הניידים, שהחלו לפעול אתמול בבני ברק ובמודיעין, במתחמים הקבועים בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, ובבתיהם של נבדקים שאינם מסוגלים להגיע בכוחות עצמם לאחד מהמתחמים.

14:10 > היום יצא לדרך תוכנית ״משמרות הזהב״ בהובלת פיקוד העורף, המפעילה 1,000 צוותים ניידים מכל יחידות צה״ל למתן סיוע לאוכלוסיה ותיקה בסיכון ברחבי הארץ. פיקוד העורף בעזרת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, נערך בימים האחרונים לסייע לרשויות המקומיות ולמשרדי הממשלה, לספק מענה מיטבי לצרכים קיומיים בדגש על שינוע, אספקת מזון ותרופות, ניוד לטיפול רפואי, ומתן מענה מנטאלי והסברתי לאוכלוסיית גיל הזהב. בדרך זו יווצרו תנאים מיטביים לצמצום היקף הפגיעה באוכלוסייה בסיכון.

14:00 > המלחמה בקורונה בבני ברק: בפעילות אגף התברואה של העירייה, דלתות בית הכנסת של הפלג ברח השומר, מרותכות עכשיו ונאטמות לאחר שבבית הכנסת קיימו מנייני תפילה בניגוד לחוק.

13:50 > קצין אג"מ של מחוז תל אביב במשטרה, ניצב משנה שלומי שגיא, לאסתי פרז על המצב בבני ברק: "מאז נקודת המשבר במוצ"ש, התובנות חלחלו לציבור. מאז שהרב קניבסקי הוציא את ההנחיה שלו אנחנו רואים עלייה במשמעת".

12:08 > ביה"ח וולפסון: השתפר באופן משמעותי מצבה של אשה בת 67 אשר היתה מונשמת ומורדמת במצב קשה במשך שבועיים. זאת, לאחר ששבה ממצרים, שם נדבקה בנגיף. הלילה היא נותקה ממכשיר ההנשמה וכעת היא נושמת באופן עצמאי ומצבה מוגדר בינוני.

12:03 > השר ארדן במליאת הכנסת: בשעה זו מתקיימת הלוויה של רבנית מהפלג הירושלמי, אני שמח לומר שזה קורה בדיוק לפי ההנחיות. זו לוויה שבימים כתיקונם הייתה מוציאה לרחוב אלפים.

11:49 > חשש בריכוזים החרדיים מקטסטרופה בערב חג הפסח: זינוק של כ-28% במספר החולים המאובחנים בעיר התורה בני ברק. גם הערים החרדיות מודיעין עילית, אלעד, ביתר עילית ועוד רושמות זינוק של עשרות אחוזים במספר החולים מאז אתמול. תמונת מצב.

11:32 > הודעת משרד הבריאות: במענה לפניות נבהיר, בניגוד לפרסום בעיתון הפלס, לא אושרה לאף קבוצת אוכלוסיה מכל דת שהיא, תפילה בהתקהלות ציבורית כלשהיא. בקשות שונות שהוגשו מצד מגזרים שונים נדחו בידי הממשלה ולא אושרו, בשל סכנה לבריאות הציבור ובהתאם להוראות גורמי המקצוע והרפואה במשרד הבריאות ופיקוד העורף. הפרסום השגוי על כך באתר פיקוד העורף, הוסר ותוקן מיידית.

11:07 > מספר המובטלים בישראל חצה את רף המיליון. שיעור האבטלה הכולל עומד על 24.1%.

10:26 > בית החולים יוספטל מקבוצת כללית: ממשיכים באותו מצב, עם אפס מאובחנים חדשים נכון לשעת בוקר זו. אין ספק שהנתון הזה נובע מההקפדה של תושבי אילת והמרחב על הנחיות משרד הבריאות.

9:39 > השר לביטחון הפנים גלעד ארדן: "המשטרה באכיפה הדוקה וחסרת תקדים בבני ברק. המצב לפיו החולים וחייבי הבידוד, שאין בביתם תנאי בידוד, עדיין רשאים להישאר בביתם- הוא הגורם להמשך הפצת הנגיף והוא הדחוף ביותר לטיפול. אדרוש שמשרד הבריאות יוציא בדחיפות צווים שיחייבו חולים ומחוייבי בידוד לצאת מהעיר למלוניות. יש לעצור בכל דרך את המשך ההדבקה בעיר, זה למען הבריאות של כולנו".

9:26 > שמיר אסף הרופא עדכון: במחלקת הקורונה מאושפזים 33 חולים: 4 במצב קשה - ומתוכם 3 מונשמים. 9 במצב בינוני,20 במצב קל. במחלקת חשודי קורונה, 14 מאושפזים, מתוכם 6 בינוני ו-8 קל.

9:11 > בבית החולים ברזילי מאושפזים 24 חולים מנגיף הקורונה. 4 במצב קשה, יתר המאושפזים בשלבים שונים של מחלת ריאה. מרבית החולים בשנות החמישים עד השבעים. עד כה טופלו בבית החולים 52 חולים מאומתים. 7 החלימו והיתר הועברו לבית מלון.

8:53 > הנפטרת ה-21: אישה בת 98 עם מחלות רקע מורכבות וקשות. מבית החולים סורוקה בה הייתה מאושפזת נמסר: "אנו משתתפים בצער המשפחה".

8:45 > מספר החולים בישראל עלה הבוקר ל-5,591. מתוכם 97 במצב קשה. 21 נפטרו.

8:36 > עדכון מהמרכז הרפואי פדה- פוריה: במחלקה הייעודית לחולי קורונה 12 חולים. 10 חולים במצב קל, 1 במצב בינוני . בנוסף, בשעות הלילה הוחמר מצבו של חולה בן 64 , מישובי רמת הגולן, שמאושפז מאז ה27.3 , הוא הורדם ומונשם , מצבו מוגדר קשה. מצבה של אשתו שמאושפזת אף היא במחלקה, בת 60, קל. מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה.

8:29 > בתדרוך שנערך בוושינגטון הוצגה האפשרות למספר הקורבנות מהנגיף במידה והאזרחים יפעלו על פי ההנחיות לריחוק חברתי. במידה ולא, בארצות הברית מעריכים שמניין המתים עשוי להגיע עד ליותר משני מיליון בני אדם. טראמפ: "זה עניין של חיים ומוות, הולכים לקראת שבועיים כואבים".

8:23 > דוברות שב"ס: קצין מבית מעצר ׳ניצן׳ ששהה בשבוע האחרון בביתו ושם היה במגע עם חולה מאומת אובחן אף הוא כחולה בנגיף והוכנס לבידוד. נערכת בדיקה אפידמיולוגית לאיתור אנשים שיש חשש שהיו איתו במגע והם יוכנסו לבידוד.

8:07 > עדכון מצב חולי קורונה באסותא אשדוד: מאושפזים 22 חולי קורונה. 8 קל, 10 בינוני אשר מקבלים תמיכה נשימתית, 4 קשה מונשמים. מצבו של הצעיר בשנות העשרים לחייו, נותר ללא שינוי. הוא מורדם ומונשם, מצבו מוגדר קשה אך יציב.

7:54 > המרכז הרפואי הדסה: בשני מתחמי המחלות המתפרצות הפועלים בהדסה עין כרם, מטופלים נכון לשעה זו 35 חולים במצב קל עד בינוני. ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי הייעודית לטיפול בחולי קורונה - 6 חולים. סה״כ בהדסה: 41 חולים.

7:47 > דו"צ: ‏הבדיקה לזיהוי נגיף הקורונה שבוצעה אמש לראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, נמצאה תקינה. הרמטכ״ל חש בטוב וימשיך על פי הנהלים להיות בבידוד עד סוף השבוע. תוצאות הבדיקות של ראש אגף המבצעים ומפקד פיקוד העורף תתקבלנה בהמשך

7:41 > עדכון מבי"ח לניאדו: במחלקת ההתפרצות קורונה - כתר מטופלים כרגע 12 מטופלים: 4 במצב קשה (מורדמים ומונשמים), 8 במצב קל.

7:35 > הקורונה בארה"ב: הנשיא טראמפ אמר במסיבת עיתונאים כי צפויים "שבועיים מאוד כואבים". מומחי הבית הלבן העריכו כי בין 100 ל-240 אלף אזרחים ימותו מקורונה.

7:30 > 'יתד' בכותרת עם דברי הגר"ג אדלשטיין: "בליל הסדר אסור לארח ואסור להתארח, כל אחד סגור בביתו אפילו יעשה ליל הסדר ביחידות".

7:25 > בד"ה: בארה"ב נפטר הרה"ח רבי יוסף זונדל מוטצען זצ"ל לאחר שחלה בקורונה. מחשובי חסידי צאנז ואביו של הגרא"פ מוטצען, רב קרית הבעש"ט בפ"ת.

7:20 > הקורונה בבני ברק: כ-70 חולי קורונה פונו הלילה ל'מלונית הקורונה' ניר עציון שבכרמל.

7:15 > ארה"ב: 856 איש מתו מהקורונה ביממה האחרונה.

7:10 > ‏נזיפה פיקודית למפקד הבקו"ם אל"מ נמרוד ארזואן, לאחר שמספר גדול של מגוייסים שהו אתמול בחלל אחד, בניגוד להנחיות משרד הבריאות. מפקד הכיתה שלא מנע את ההתקהלות הצפופה נשפט ל-28 ימי ריתוק.

7:05 > בגלל הקורונה: אסיר לא יצא להלוויה של אביו. שופטת דחתה עתירה שהגיש וקבעה שמצב החירום מחייב שמירה על בריאות האסירים וסגל הסוהרים: "עם כל הצער והכאב, זה צו השעה"

7:00 > ‏מקרה מוות ראשון של חולה קורונה דווח באל סלבדור.

קורונה טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד