י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
במשרד הבריאות מודאגים

תוך יממה: זינוק דרמטי במספר חולי הקורונה בבני ברק ובערים חרדיות

חשש בריכוזים החרדיים מקטסטרופה בערב חג הפסח: זינוק של כ-28% במספר החולים המאובחנים בבני ברק • גם במודיעין עילית, אלעד, ביתר עילית ועוד רושמות זינוק של עשרות אחוזים • ארדן: "אכיפה הדוקה וחסרת תקדים בבני ברק" • 'בחדרי חרדים' עם תמונת המצב הקודרת

תוך יממה: זינוק דרמטי במספר חולי הקורונה בבני ברק ובערים חרדיות
מודעות על הקורונה בבני ברק צילום: גילי יערי, פלאש 90

חשש בריכוזים החרדיים מקטסטרופה בערב חג הפסח: בעיר בני ברק נרשמה הבוקר (רביעי) עלייה משמעותית במספר החולים. לפי נתון שהתקבל בשעה האחרונה, מספר החולים בעיר התורה זינק ל-730. מדובר בעלייה של 27.8% מאז אתמול, אז היו בעיר 571 חולים מאובחנים.

גם בירושלים נרשמה הבוקר עלייה משמעותית במספר החולים: מאז אתמול נוספו 131 חולים חדשים, ומספר החולים נכון לשעה זו עומד על 781. עלייה של כ-20%.

גם בערים הבאות נרשמה עלייה משמעותית:

מודיעין עילית עם 64 חולים מאובחנים - עלייה של 33% 

בית שמש עם 95 חולים מאובחנים - עלייה של 25%

ביתר עילית עם 44 חולים - עלייה של 15.7%

אלעד עם 78 חולים מאובחנים - עלייה של 14.7%

נתונים אלו של הערים החרדיות, ובייחוד של העיר בני ברק, מדאיגים לא רק את הרחוב החרדי אלא גם את משרד הבריאות, שחושש מהתפשטות מהירה של הנגיף - בעיקר על רקע ההכנות הרבות הכרוכות בחג הפסח. בהמלצת משרד הבריאות הוצבו מחסומים בעיר בני ברק והעיר נמצאת בשלב זה בסגר נושם.

מנגד, חשוב לציין כי רק אתמול נפתחו בעיר מרכזי התפרצות קורונה של קופות החולים השונות ברחבי העיר וייתכן כי גם הם תרמו לעלייה במספר החולים המאומתים. 

בתוך כך, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מסר הבוקר כי: "המשטרה באכיפה הדוקה וחסרת תקדים בבני ברק". לדבריו, "המצב לפיו החולים וחייבי הבידוד, שאין בביתם תנאי בידוד, עדיין רשאים להישאר בביתם - הוא הגורם להמשך הפצת הנגיף והוא הדחוף ביותר לטיפול".

השר הוסיף, "אדרוש שמשרד הבריאות יוציא בדחיפות צווים שיחייבו חולים ומחוייבי בידוד לצאת מהעיר למלוניות. יש לעצור בכל דרך את המשך ההדבקה בעיר, זה למען הבריאות של כולנו".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד