ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בעקבות הקורונה

מצמצמים ל-20%: חשש לחיי החולים הקשים בבתי החולים

בעקבות המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה והמוכנות של בתי החולים לטיפול בנדבקים, משרד הבריאות הורה לצמצם ל-20% את מספר המיטות לטיפולים רגילים בבתי החולים. המשמעות: חולים קשים יצטרכו למצוא פתרונות אחרים

מצמצמים ל-20%: חשש לחיי החולים הקשים בבתי החולים
אילוסטרציה צילום: pixabay

במכתב שנשלח ממשרד הבריאות למנהלי בתי החולים הוא מורה להם להיערך בתוך שלושה שבועות לצמצום הפעילות הרגילה שלהם ל־20 אחוז בלבד, ולשריין את כל יתר המיטות לחולי קורונה.

משמעות הדבר שקיים חשש כבד שכל יתר המטופלים ה"רגילים" כגון אנשים עם מחלות לב ומחלות קשות אחרות ואפילו חולי סרטן, ייאלצו למצוא טיפול במסגרות אחרות, כך ע"פ הדיווח ב"ידיעות". בכירים במערכת הבריאות הגיבו לדברים: "משמעות ההנחיה של משרד הבריאות היא שמנהלי בתי החולים יצטרכו לבחור בין החולים".

במכתב שנשלח ממשרד הבריאות נכתב את הדברים הבאים: "לכל בית חולים הוגדרו יעדי מיטות להסבה והקמה בתוך שלושה עד חמישה שבועות על פי עקרונות אלו: כ־20 אחוז מכלל המיטות ברישיון ימשיכו לפעול במתכונת רגילה על פי צורכי השירותים הניתנים בבית החולים, על פי שיקול דעת מנהל בית החולים (צנתורי מוח, לב, אונקולוגיה, דיאליזה, פעילות כירורגית דחופה וכו')".

"כ-80 אחוז מהמיטות יהיו ערוכות לבידוד טיפתי וטיפול במונשמים באופן הבא: 30 אחוז מכלל המיטות למאושפזים במצב בינוני־קשה מונשמים (מיועדות לחולי קורונה בלבד), כ-50 אחוז מכלל מיטות בידוד טיפתי למאושפזים במצב בינוני־קשה שאינם מונשמים".

הבוקר, כך הורה המשרד, יציגו נציגי כל בית חולים את תוכנית ההערכות של בית החולים לצוות המשרד. מנהלי בתי החולים מותחים ביקורת קשה על העניין, אחד מהם אמר כי "מספר המיטות שמשרד הבריאות הותיר לשימוש רגיל, שאינו קורונה, לא יאפשר לנו לענות את הצרכים הבסיסיים ביותר של החולים שלנו. משרד הבריאות קובע בכך שהרוב המוחלט של משאבי המערכת בישראל יושקעו בקורונה, אבל מי יטפל בשאר החולים?"

"צמצום הפעילות האלקטיבית (הבלתי דחופה) שהונהגה לפני שבוע - כבר תגרור מחירים קשים בעתיד לבריאות החולים, אבל בלית ברירה אנחנו עושים את זה. המינימום הנדרש כדי להמשיך לטפל בכל מי שזקוק לטיפול רפואי, ואני מדבר על החולים הקשים ביותר, הוא 50 אחוז מהמיטות. פחות מזה זה לא מעשי ולא מוסרי. מה נעשה, לא נטפל בשבץ? באי־ספיקת לב? נבטל ניתוחים אונקולוגיים דחופים?"

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד