ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"שלא ישמיצו אותנו לחינם"

לא רק בני ברק: החרדים בגולה שסובלים מהתנכלות

מסתבר שהחרדים הפכו לשק החבטות בעולם כולו ולצד ההתמודדות הפנימית עם נגיף הקורונה שמכרסם גם בהם, ההסתה גוברת ומשתוללת עשרת מונים | גם הקהילה החרדית במונטריאל שבקנדה מתלוננת על אכיפת יתר מוגזמת בעוד שאר האזרחים לא נאכפים כלל

לא רק בני ברק: החרדים בגולה שסובלים מהתנכלות
pixabay צילום: אילוסטרציה

הקהילה היהודית במונטריאול קנדה, טוענת שהם נרדפים רק בגלל שהם יהודים חרדים. לטענת אנשי הקהילה, רודפים אותם יותר מאת שאר התושבים.

המשטרה במונטריאול נכנסה ביום חמישי האחרון לבית כנסת לאחר תלונה משכנים על קיום אירוע במקום. "ראיתי שיש שמונה שוטרים בכניסה לבניין", אמר מקס ליברמן, חבר מועצה חסידי מקוויבק. "המשטרה אמרה לי שהם קיבלו את התלונה מכבאים, שראו קרוב ל-50 איש מתפללים".

המשטרה לא הגיבה על הטענה כי היו רק 8 אנשים בבניין, אולם הקהילה החרדית מתעקשת שהבניין היה ריק והשוטרים פעלו ביד קשה בלתי סבירה וללא שום סיבה.

"אנו מקפידים על הכללים. אם הם ימצאו בקהילה שלנו מיעוט שלא מבצע את ההוראות של הרשויות, אין לנו שום בעיה שישתמשו בכוח החוק נגדם", אמר ליברמן. "אך יחד עם זאת, אנו רוצים שלא ישמיצו אותנו לחינם, אחרי שהמשבר ייגמר אנחנו עדיין צריכים לחיות יחד".

הקהילה היהודית מתלוננת שמדובר באירוע נוסף, בו רק הם ממוקדים באופן לא הוגן במשבר הקורונה.

"אני חושב שיש הרבה שליליות נגדינו, חשוב מאוד להוציא את המסר שאנחנו מבצעים אחר כל הנחיות הממשלה כבר מההתחלה", אמר הרב אדם שרייר מקהילת 'שער השמים'.

הרב שרייר אומר שהקהילה החסידית - עם הרבה משפחות גדולות - מהווה במיוחד יעד לביקורת במונטריאול. הוא אמר שלעיתים למשפחות יהיו חמישה או שישה ילדים ומעלה, והם ייצאו לטייל יחד ואז אנשים מתקשרים למשטרה כשהם מתלוננים שהם מפרים את כללי ההתרחקות החברתית.

"אני תוהה מדוע פושטים על הקהילה הזו והם לא מוצאים דבר". אמר הרב שרייר. והוסיף "למה לא פושטים על מקומות אחרים שם יש התקהלות המונית אסורה?".

מונטריאול משטרת מונטריאול הסתה נגד חרדים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד