י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרסום ראשון

בעקבות חשיפת 'בחדרי': דרישה להעמיד את כתבת 'N12' לדין

לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' (שישי) אודות מעשה המרמה שעשתה כתבת הבריאות של N12 ענבר טויזר, שהתחזתה לעובדת משרד הבריאות שעורכת חקירה אפידמיולוגית וזאת במטרה להכפיש את השר ליצמן, ל'בחדרי' נודע כי ישנה דרישה מהיועמ"ש להעמיד את הכתבת לדין

בעקבות חשיפת 'בחדרי': דרישה להעמיד את כתבת 'N12' לדין
אולפני חדשות 12 צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ביום שישי האחרון נחשף ב'בחדרי חרדים' על כתבת N12 ענבל טויזר שבמהלך תחקיר שערכה, בניסיון למצוא חומר מכפיש על שר הבריאות יעקב ליצמן, התחזתה לעובדת משרד הבריאות שעורכת חקירה אפידמיולוגית. בעקבות כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי ארגון 'בצלמו' דורש להעמידה לדין פלילי.

כזכור, בסוף השבוע שעבר חשפנו ב'בחדרי' כי טענת חדשות 12 ששר הבריאות יעקב ליצמן התפלל במנין בניגוד להנחיות, התגלתה כשכתבת הבריאות של חדשות 12 התחזתה לעובדת משרד הבריאות והתקשרה לאנשים שונים במטרה לקבל מידע על חקירה אפידמיולוגית אודות מסלולי חולי קורונה ובתוך כך גם את זה של השר ליצמן.

בתגובתם לחשיפה ב'בחרדי', ב-N12  לא הכחישו את דבר המרמה של הכתבת והתחזותה לעובדת משרד הבריאות ואמרו: "אנו גאים בחשיפה המהדהדת שלנו שבה הבאנו לידיעת הציבור כיצד שר הבריאות, יעקב ליצמן, מפר את הנחיות משרדו שלו ומסכן את בריאות הציבור. ככלל איננו מתייחסים לטענות אחרות ככל שהן מצויות במישור המשפטי".

בעקבות כך הגיש עו"ד מיכאל ליטווק - עו"ד מומחה במשפט מינהלי - דרישה מהיועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין פלילי את כתבת הבריאות ענבר טויזר.

במכתב שנשלח בשם ארגון זכויות האדם בצלמו נכתב, "כי במעשיה עברה הכתבת על מספר עבירות חמורות ביניהם התחזות לאדם אחר. ואף יותר חמורים שכן התחזות לעובד ציבור וקבלת דבר במרמה הינם עבירות פליליות חמורות ביותר. בנוסף צויין שנעשתה כאן עבירה פלילית נוספת חמורה במיוחד פגיעה בפרטיות הן של האדם שאליו היא התקשרה והן של שר הבריאות".

לסיום ציין עו"ד מיכאל ליטווק, כי "מדובר בימי חירום ודווקא בימים אלו שבהם יש משנה תוקף לחשיבות של שמיעת הוראות של משרד הבריאות דבר זה יכול לפגום בכך. שכן אנשים להבא יחששו מלשתף פעולה עם חקירות מסוג זה בחשש שמא אלו מתחזים".

מארגון בצלמו נמסר, כי "מדובר בחציית קו אדום. כתבה עיתונאית הינה דבר חשוב .אולם אסור לה לרמוס בדרך חוקים. ומוסר אנושי. דווקא בימים קשים אלו חובה לכבד את פרטיות האנשים ולפעול בהתאם לחוק בלבד".

יועמ"ש בצלמו עו"ד מיכאל ליטווק מסר, כי "מדובר בשורת עבירות חמורות שנעשו במטרה אחת ברורה להכפיש ולפגוע. חובה על היועץ המשפטי לממשלה לבדוק מיידית ולהעמיד לדין ככל שפרטים אלו יתבררו כנכונים".

קורונה יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד