י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מסר מזעזע" • פרסום ראשון

פרסום ראשון: בשמאל הקיצוני יוצאים נגד הסגר על הערים החרדיות

בעקבות הסגר בבני ברק: היועמ"ש של ארגון השמאל הקיצוני בפנייה מפתיעה לראש הממשלה • "הטלת הסגר רק על העיר בני ברק יכולה להטיל מסר מזעזע"

פרסום ראשון: בשמאל הקיצוני יוצאים נגד הסגר על הערים החרדיות
שוטרים בבני ברק צילום: פלאש 90

עו"ד מיכאל ספרד, היועמ"ש של ארגון השמאל הקיצוני שוברים שתיקה ופעילי חרם מרכזיים, שבעבר היה סרבן שירות ונסע לאו"ם להעיד בכמה וועדות נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל, פונה היום (שני) במכתב מפתיע ותקיף לראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעקבות הסגר בבני ברק.

במכתב שנשלח בשם תושבת בני ברק הוא מבקש תשובות מה התכנון של הסגר, מתי הוא ייגמר ומדוע אין מספיק מענה במוקד 106 לפניות תושבי העיר בעקבות הסגר.

במכתב הוא מותח בנוסף ביקורת על הסגר וטוען שהסגר בבני ברק גורם להפוך את העיר בני ברק לבית כלא פשוטו כמשמעו.

כמו כן, הוא מזכיר הציבור החרדי הינו כבר אוכלוסייה חלשה ביותר מבחינה כלכלית, ומבחינה סטיגמתית הטלת הסגר על העיר בני ברק תחזק את הסטיגמה ויכולה לגרום למקרי הסתה נגד החרדים.

כדוגמה הוא מביא את המקרה המפורסם של תושבת העיר בני ברק שסורבה לקבל תרופות בבית מרקחת ברמת גן ורק אחרי התחלפות הרוקחת סופק לה מבוקשה.

בנוסף הוא מציין, כי "הטלת הסגר רק על העיר בני ברק יכולה להטיל מסר מזעזע, אף אם זה לא הכוונה, שהציבור החרדי ידביק אחד את השני, העיקר ששאר הציבור הישראלי לא יידבק, מסר נורא כזה יגרום להגברת השנאה בין חלקים שונים בחברה הישראלית".

לסיכום מכתבו הוא דורש לקבל תשובות ברורות מה תכנית המדינה לגבי הסגר, ומדוע אין מספיק מענה לפניות הציבור בזמן הסגר, תוך שהוא מציין שלפי החוק ככל שמוטל הסגר חובה על רשויות המדינה לדאוג לצרוכי האזרח, וכן מהי אסטרטגיית יציאה מהסגר. "ככל שחולים יסרבו להתפנות מהעיר ומצב החולים בעיר ימריא. האם נגזר על תושבי העיר חודשים לחיות בסגר?".

מארגון בצלמו שנלחם בהסתה נגד החרדים נמסר, "אנחנו מברכים על כל הצטרפות למאבק נגד ההסתה. מדובר בדיני נפשות אין פה ימין או שמאל אלא מאבק בהסתה שחלילה יכולה לגרום לפגיעה פיזית ולמלחמת אחים".

קורונה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד