י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מצטיינים במשמעת

סקר משרד הבריאות: 98% מהחרדים מתכוונים לשמור על ההנחיות

במשרד הבריאות ערכו סקר במגזר הכללי, החרדי והערבי ובו נשאלו הנסקרים על הנחיות משרד הבריאות ושמירתן • מהסקר עולה כי 98% מהחרדים מתכוונים לשמור על ההנחיות • ומה באשר לקיום ליל הסדר במתכונת מורחבת? כל הפרטים

סקר משרד הבריאות: 98% מהחרדים מתכוונים לשמור על ההנחיות
שולחן ליל הסדר צילום: לוי נאזרוב

במשרד הבריאות ערכו סקר במגזר הכללי, החרדי והערבי ובו נשאלו הנסקרים על הנחיות משרד הבריאות ושמירתן. מהסקר עלה כי כ-98 אחוזים מהציבור החרדי מתכוונים לשמור על הנחיות משרד הבריאות במלואן.

מהסקר עלה כי 0.5% מכלל המגזר החרדי מתכננים לחגוג את ליל הסדר עם המשפחה המורחבת, לפי התפלגות של 2.7% מהמגזר החסידי, 0.0% מהמגזר הליטאי, 0.2% מהמגזר המודרני והספרדי. כמו"כ 1.3% מהציבור החרדי עדיין לא החליטו איפה יהיו בליל הסדר, לפי התפלגות של 4.1% מהמגזר החסידי, 0.0% מהליטאי, 0.9% מהמודרני ו-1.3 מהספרדי.

עם זאת, 97.8% מהציבור החרדי מתכנן להיות בבית בליל הסדר כפי הוראות משרד הבריאות, לפי התפלגות של 93.2% מהמגזר החסידי, 100% מהמגזר הליטאי, 97.7% מהמגזר המודרני ו-98.2% מהמגזר הספרדי.

התפלגות לפי אזור מגורים:

בחול המועד פסח 97.5% מהמגזר מתכננים להישאר בבית עם המשפחה הגרעינית, כשגם פה המגזר הליטאי מוביל עם 100% ציות, המגזר הספרדי אחריו עם 97.8% אחוז, המודרני עם 97.3% והמגזר החסידי עם 94.6%.

חלוקה לפי אזור מגורים:

בדבר האיסור לצאת מהבית למרחק של מעל מאה מטר שלא לצורך חיוני, 98.6% מהציבור החרדי שמעו על ההנחיה וינהגו בהתאם, כשפה המגזר המודרני מוביל עם 99.3% ציות, אחריו הספרדי עם 98.7% ציות, הליטאי עם 97.9% ציות והמגזר החסידי נועל את הרשימה עם 95.9% ציות.

פילוח לפי אזור מגורים:

לפני יומיים התקבלה הנחיה חדשה של משרד הבריאות, לפיה יש לחבוש מסיכה בכל יציאה מהבית. 78.0% מהציבור החרדי מתכוון לשמור על ההנחיה, ל-15.6% אין מסיכות כרגע אבל הם מאלתרים בשביל לשמור על ההנחיות, 4.8% יחבשו רק אחרי שירכשו אחת, ו-0.7% לא מתכוונים לחבוש מסיכות כלל.

התפלגות על פי אזור מגורים

עינב שימרון סמנכ"לית הסברה במשרד הבריאות אמרה על התוצאות: "התוצאות של הסקר מצויינות ומשקפות את העובדה שהציבור בישראל מבין ומפנים את החשיבות של הנחיות משרד הבריאות ומיישם אותן באחוזים גבוהים".

עוד הוסיפה, "צעדי ההסברה הנחרצים שביצענו נותנים את אותותיהם והקמפיינים מוכיחים את עצמם בכלל המגזר. החגים הם אתגר משמעותי שאנחנו יחד על הציבור נעמוד בו. אנחנו ממשיכים לפעול ביתר שאת לקראת חג הפסח".

במשרד הבריאות קוראים לציבור: "המשיכו להשאר בבית ולעטות מסכה, כדי לשמור על הבריאות של כולנו. אסור לנו להיות שאננים ויש אתגרים רבים לפנינו שנוכל לעבור אותם רק בשיתוף פעולה מלא עם הציבור".

משרד הבריאות קורונה ליל הסדר הציבור החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד