ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
נדבק בפורים בביתו

הלם בקהילה: ראש הקהל הלך לעולמו מהקורונה

אבל כבד בגייטסהד שבאנגליה: חודשיים לאחר פטירת הפוסק של המקום נפטר ראש הקהל הרב יעקב קויפמן זצ"ל בגיל 71 • הרב נפטר מנגיף הקורונה ומצבו הדרדר במהירות • הלם בקהילה מפטירתו

הלם בקהילה: ראש הקהל הלך לעולמו מהקורונה
הרב יעקב קויפמן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

הלם בקהילה החרדית בגייטסהד שבאנגליה: הלך לעולמו ראש הקהל של גייטסהד, הרב הגאון רבי יעקב קויפמן זצ"ל, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. בן 71 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נדבק מאחד המשתתפים בסעודת פורים, וביום שישי בשבוע שעבר פונה בדחיפות לבית החולים בלונדון, שם הדרדר מצבו ולפנות בוקר השיב את נשמתו ליוצרה - למגינת לב תושבי אנגליה. 

רבי יעקב ז"ל נולד לאביו הרב יוסף קויפמן ז"ל, שנפטר לפני שמונה שנים לאחר ימי השבעה על רעייתו ע"ה שנפטרה שבוע לפניו.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי', בתו של הרב אהרן מורגנבסר זצ"ל, משווייץ. יחד עם רעייתו שתחי' המפורסמת בשם "הצדקת של גייטסהד" שרבים משחרים לפתחה לברכות וישועות, הקימו את ביתם על אדני התורה והיראה. 

ביתם בגייטסהד היה בית שפתוח לרווחה. בבית התארחו תדיר רבנים וראשי ישיבות לצד משולחים מארץ הקודש. ברבות השנים נקשר בזכות ילדיו לחצר הקודש תולדות אברהם יצחק וכל שנה נסע לחודש תשרי לשהות בצלו של האדמו"ר. 

הרב קויפמן המשיך את דרכו של אביו בראשות הקהילה בגייטסהד לצד זאת כיהן כר"מ בישיבה במקום והעמיד תלמידים רבים להם היה כאבא. 

הרב היה אחראי גם על החברא קדישא במקום ופעמים רבות שהיו צריכים להטיס נפטרים לארץ הקודש היה מתאמץ ומסדר הכל וטס עם המיטה לבד לארץ בכדי לשמור על כבוד המת. 

אחד מתושבי גייטסהד מספר ל'בחדרי חרדים', "כל כך עצוב, ר' יעקב היה בריא לחלוטין, אחד מהתלמידים שלו שנשא את הנגיף הגיע אליו למסיבת פורים והם אכלו ורקדו, הדביק אותו והספיק להחלים. זה אבל כבד כאן על כל בני הקהילה והציבור החרדי באנגליה".

לפני שלושה חודשים קהיל גייטסהד איבדה את הפוסק הגדול שלה הגאון רבי פסח אליהו פאלק זצ"ל, מגדולי פוסקי אירופה ובעל שו"ת הספרים 'מחזה אליהו' על הלכות שבת. כעת ראש הקהל נפטר. 

ארונו יגיע היום לארץ הקודש בטיסה מיוחדת והוא ייטמן בירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הרב יעקב קויפמן גייטסהד קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד