י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחקר מדעי

אכזבה: גם הקיץ לא יביס את נגיף הקורונה

לא נראה שהקיץ המתקרב יוכל להביס את הנגיף, כך כתבו מדענים במכתב רשמי לבית הלבן. עם זאת במכתב ששלחו המדענים לבית הלבן הם מציינים מספר מחקרים במעבדות שהראו כי הדבקת הנגיף פחותה יותר בתנאים חמים ולחים – אולם זאת השערה בלבד

אכזבה: גם הקיץ לא יביס את נגיף הקורונה
אילוסטרציה צילום: pixabay

חברי האקדמיה הלאומית היוקרתי (NAS) כתבו שלשום מכתב רשמי לבית הלבן בו הם טוענים כי לא נראה שהקיץ המתקרב יוכל להביס את הנגיף, זאת בתגובה לדבריו של הנשיא טראמפ שטען כי "ברגע שהקיץ יגיע הנגיף יעלם באורח פלא", לדברי המדענים מזג האוויר כלל אינו משפיע על הנגיף.

מכתבו של הפאנל לבית הלבן אמרו חברי האקדמיה הלאומית למדעים כי הנתונים אינם החלטיים בשאלה האם נגיף הקורונה מתפשט באותה קלות במזג אוויר חם כמו במזג אוויר קר, והוסיפו כי זה ככל הנראה לא משנה, בהתחשב בכך שמעטים
האנשים בעולם שחסינים מפני הנגיף.

במכתב ששלחו המדענים לבית הלבן מציינים מספר מחקרים במעבדות שהראו כי הדבקת הנגיף פחותה יותר בתנאים חמים ולחים – אולם זאת השערה בלבד. אחד מהמדענים, בחן את הנגיף במשך 16 שעות בטמפרטורות גבוהות. לטענתו, "נגיף הקורונה חי זמן רב יותר משפעת, שחפת, או SARS".

ראיה נוספת לדבריהם מביאים המדענים הוא שבמדינות עם מזג אוויר חם כעת כדוגמת איראן ואוסטרליה הנגיף עדיין מדבק שם, ובאיראן אפילו קצב ההידבקות הוא גבוה,"בהתחשב בכך שבמדינות שנמצאות באקלים קיצי כמו אוסטרליה ואירן הנגיף ממשיך להדביק במהירות, לא ניתן להניח ירידה בהתפשטותו עם עלייה בטמפרטורות במדינות אחרות", כך נכתב במכתב.

קורונה הבית הלבן מחקר מדעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד