י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
השקיע בזמן הנכון

המיליארדר שזיהה: השקיע ב'זום' והכפיל את הונו

המשקיעים ששמו את הונם בזמן על אפליקצית 'זום' וכמעט הכפילו את הונם בשל הסגר ברחבי העולם שהפך את האפליקציה לפופולרית מתמיד

המיליארדר שזיהה: השקיע ב'זום' והכפיל את הונו
אפליקצית זום צילום: באדיבות המצלם

סוד ההצלחה בהשקעות הוא לזהות את את הזמן והתזמון הנכון להשקיע, משברים וזמני מלחמה הם הזדמנויות טובות עבור משקיעים מוצלחים. ומתברר שאכן ישנם כמה כאלה שהשכילו להשקיע בזמן, אחד מהם הוא קה-שינג מהונג קונג שהשקיע בפרוץ המשבר באפליקציית זום.

לי קה-שינג (Li Ka shing) בנה את הונו באמצעות נדל"ן ותשתיות, אך ההימור שלו על טכנולוגיה הוא שמשתלם במהלך המשבר הנוכחי. לי, המכונה "סופרמן" ע"י מעריציו, היה משקיע מוקדם בחברת Zoom Video Communications, ובבעלותו 8.6% מהון מניות החברה שבסיסה בסן-חוזה, קליפורניה.

תוכנת שיחות הוועידה של החברה הפכה לכלי הכרחי עבור מיליונים עקב הסגר בתקופת הקורונה. ערך המניות של זום עלה בחדות (72% מדצבמר), למרות שירד מעט לאחרונה על רקע חששות בטיחות המידע של התוכנה הפופולרית.

שינג אינו היחיד שמרוויח מהזום-בום. הונו של מייסד החברה אריק יואן הגיע ל-6.1 מיליארד דולר על פי בלומברג. מייסד שותף יאהו לשעבר ג'רי יאנג הוא עוד משקיע מוקדם בחברה.

החברה המשפחתית של דייוויד בונדרמן, Wildcat Capital management, גם היא מהמרוויחים.
כמה מהחברות האחרות של לי עוזרות להרחיב את מעגל המשתמשים בזום. 3 Hong Kong, זרוע המובייל של Hutchinson Communications שבידיו, תרמה תיקי גב שכוללים "כיתות זום" למאות בתי ספר בהונג קונג, כך הודיעה החברה ב-18 במרץ.

עם זאת יש לציין כי ישנם תלונות רבות על פרצי אבטחה באפליקציה, "זום, בשעה שהיא נהדרת מבחינת השימושיות, לא עוצבה עם אבטחה בראש סדר העדיפויות", אמר חוקר האבטחה פטריק וורדל ל-Wired.

אבל הבעיה עמוקה יותר, וכנראה לא ייחודית לזום. סביר להניח שגם אפליקציות דומות אחרות,
לו היו נדחפות לפתע לאור הזרקורים, היו מתגלות כסובלות מבעיות רבות דומות. פשוט אף אחד לא טרח להסתכל עליהן בכזה עומק ובכזה היקף. זום, מעצם הפופולריות שלה, מושכת יותר תשומת לב, הן מבחינת חוקרי אבטחה והן בסיקור תקשורתי.

קורונה זום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד