כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"הרגשנו מושפלים, בכיתי וקרסתי"

מקומם: השוטרים נתנו דו"ח למתנדב של "עלי שיח" באמצע פעילות

"הרגשנו מושפלים, בכיתי וקרסתי": עוד תיעוד מקומם של מתן דו"ח למתנדב בארגון המסייע לאנשים במצוקה. המשטרה: נפל פגם - נפעל לביטול הדו"ח שניתן לנהג. צפו בתיעוד

מקומם: השוטרים נתנו דו"ח למתנדב של "עלי שיח" באמצע פעילות
שוטר תנועה בפעולה צילום: דוברות המשטרה

‏עוד סיפור מקומם על שוטרים שלא מכירים את התקנות ולא מפעילים שיקול דעת: מתנדב בארגון "עלי שיח" המפעיל דירות לצעירים עם מוגבלות הסיע מדריך לדירה בירושלים, עוכב במחלף לטרון זמן רב ובסוף קיבל דו"ח.

לדבריו הוא הציג אישור עובד חיוני, הסביר את פעילותו והפציר בשוטרים לשחררו משום שהצעירים ממתינים למדריך. "הרגשנו מושפלים", הוא אומר, "התנהגו בצורה מזעזעת, בכיתי וקרסתי. אני בסך הכל מתנדב שעוזר לאנשים עם מוגבלות".

אלה האישורים שהחזיק והדו"ח.

לדבריו, את התגובה הרשומה בשמו "בגלל שאנחנו חרדים" הוא לא אמר, ודווקא ההסברים הלגיטימיים שלו לא נרשמו בדו"ח. כך דיווח רועי ינובסקי בכאן 11.

שתי נקודות חשובות: בלי קשר להיותו עובד חיוני, גם בזמן איסור מעבר הערים היה מותר לנסוע לצורך סיוע לאדם עם קושי או מצוקה. מעבר לכך, בתדרוך לכתבים ערב החג נאמר במפורש ששוטרים לא ידרשו אישורי מעבר - אלא יתבססו על תשאול בלבד.

‏תגובת המשטרה בעקבות פנייתנו: מבדיקה שערכנו עולה כי במקרה זה אמנם נפל פגם ברישום הדו״ח, שכן מדובר בנסיעה לצורך חיוני שהוחרג בתקנות. בהתאם, נפעל לביטול הדו״ח שניתן לנהג. נציין כי בימים אלו לצד ביצוע משימות האכיפה, שוטרי ישראל גם מתנדבים ומתגייסים בהמוניהם למען סיוע לקהילה בכלל זה: עזרה לנזקקים ולבעלי מוגבלויות, סיוע לקשישים ועוד.

הדו"ח שקיבל המתנדב 

קורונה עלי שיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד