י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נראה אותו במא"ש?

חדש: רובוט הצטרף למלחמה בקורונה בבני ברק

מחשש להדבקה, רובוט בשם 'פרובוט' יסייע לחלק מצרכים ותרופות בעיר בני ברק. הרובוט החל לפעול ביום שישי • "ה'פרובוט' אפשר העמסה של כמות גדולה מאוד של מצרכים, הוא נייד וקטן ומאפשר לנו תנועה במקומות צרים וצפופים עם ריבוי רכבים שחונים ברחובות"

חדש: רובוט הצטרף למלחמה בקורונה בבני ברק
רובוט צבאי צילום: Kobi Gideon / Flash90

יחידת העילית יהל״ם החלה לשלב רובוטים הנשלטים מרחוק במשימות סיוע לעורף האזרחי בעיר בני ברק, זאת כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה וצמצום ההידבקות.

הרעיון לשילוב רובוט, שמכונה 'פרובוט' בסיוע למגזר האזרחי, נוצר לאחר שיח של מחלקת אמצעי הלחימה בזרוע היבשה עם אנשי היחידה, ומשמש להעברת מצרכים ותרופות בדרך יעילה ובמינימום חיכוך של הכוחות עם התושבים בשטח כדי לצמצם ולמזער את ההידבקות, כך ע"פ דיווח ב"ישראל היום".

ה'פרובוט' מאפשר לכוחות הסיוע לשנע כמות גדולה של ציוד ואספקה לתושבים מבלי לייצר חשיפה ואינטראקציה בין בני אדם ומופעל על ידי לוחמים ואנשי הרובוטים של היחידה, אשר עברו הכשרה ייעודית להפעלת האמצעי ומוכשרים לתפעול יחידת שליטה מתקדמת", ציין קצין האג"ם של היחידה, רס"ן ב'. "לוחמי היחידה יידעו לעשות את ההתאמות הנדרשות על מנת לשלב את ה'פרובוט' בכל משימה שיידרשו. בהפעלת רובוט זה, הלוחם שוהה במרחב בו אינו נמצא בסיכון להדבקות בקורונה".

כבר ביום שישי האחרון החלו הלוחמים להפעיל את הרובוט, שתוכנן עוד לפני משבר הקורונה לטובת סיוע לכוחות הלוחמים בשינוע ציוד במשקל רב, והוסב לטובת סיוע למגזר האזרחי לאחר התפשטות נגיף הקורונה, על מנת לסייע לתושבים.

"בשבועות האחרונים עמלנו על יצירת המענה בהבאת תרופות לחולים באמצעות רובוט", סיפר סרן י', קצין הטכנולוגיה והאחזקה ביהל"ם. "ביום שישי, לאחר העמסת הכלים וההגעה לנקודת כינוס שהוגדרה מראש, ביצענו תדריך משותף של הכוחות המשתתפים בסיוע במרחב העיר בני ברק וחילקנו משימות", הוסיף סרן י'. "מארזי הסיוע הועמסו על הכלי והתחלנו בחלוקה. ה'פרובוט' אפשר העמסה של כמות גדולה מאוד של מצרכים, הוא נייד וקטן ומאפשר לנו תנועה במקומות צרים וצפופים עם ריבוי רכבים שחונים ברחובות. זו זכות גדולה בעבורנו לקחת חלק מהמאמץ הלאומי של מדינת ישראל וזכות ענקית לפקד על חיילים ומפקדים שעוזרים למרחב האזרחי".

לסרן י' יש גם זווית אישית לפעילות המיוחדת בעיר בני ברק. "אני יליד העיר ולסבי ז"ל, שנפטר לפני כחודש ימים, הייתה בעלות על חנות ירקות בעיר. היום, במהלך הפעלת הרובוט וחלוקת המצרכים לראשונה, הגעתי למשימה במיקום החנות והבחנתי בדודי שנופף לי לשלום, זה אירוע שמאוד ריגש אותי אישית בתקופה זו. זוהי תחושת גאווה וסיפוק לסייע לעיר בה נולדתי ואני רוצה לאחל לכל עם ישראל בשמי, בשם יחידת יהל״ם ובשם חיל הטכנולוגיה והאחזקה חג פסח כשר ושמח".

כל שנותר לדעת כעת, האם הרובוט ייכנס לפעולה גם בשכונת הסגורות בירושלים.

סגר קורונה רובוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד