י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מפלורידה לרחוב שטראוס

היהודי מהתמונה בליל הסדר נפטר פתאומית

תמונה ייחודית שצולמה על ידי איש כוחות ביטחון על זוג חרדים מבוגרים שערכו סדר לבדם בביתם בירושלים - עוררה התרגשות ברשתות • לפנות בוקר נפטר היהודי ו'בחדרי חרדים' עם סיפור חייו מירושלים לפלורידה וחזרה לירושלים

היהודי מהתמונה בליל הסדר נפטר פתאומית
מסע הלוויה היום ברחוב סנהדריה צילום: באדיבות המצלם

במוצאי חג ראשון של פסח פרסם העיתונאי ניר דבורי מחדשות 12 בחשבון הטוויטר שלו תמונה מרגשת של זוג חרדים מבוגרים העורכים את ליל הסדר לבדם בביתם ברחוב שטראוס בירושלים. בגלל התפשטות נגיף הקורונה התמונה גרמה להתרגשות גדולה ברשתות והתמונה, כך נראה, צולמה כמו בשטעטל של פעם.  

הבוקר נפטר אותו יהודי באופן פתאומי למגינת לב, ל'בחדרי חרדים' נודע כי שמו של היהודי הוא הרב מנשה גוטליב ז"ל. במקורו תושב פלורידה שהובא למנוחות הבוקר (שני) בבית החיים סנהדריה בירושלים - שם נטמן סמוך להוריו. פטירתו התרחשה באופן פתאומי לאחר אירוע מוחי.

העיתונאי חנוך דאום שפרסם את התמונה במוצאי החג ומחק כתב הבוקר, "התמונה המרגשת הזו צולמה בליל הסדר האחרון בירושלים. לא היה צריך להוסיף עליה דבר. היא צולמה על ידי איש ביטחון שהוצב ברחוב. העליתי אותה לפה אבל מיד הורדתי, חששתי שזו פגיעה בפרטיות. היום התברר לי שהיהודי היקר בתמונה נפטר, ביום הולדתו השמונים. אחיין שלו כתב לי הודעה מרגשת. הוא סיפר על דודו ועל הסדר האחרון שלו, הוא גם סיפר שהאלמנה שמחה שבזכות התמונה יהיה לילדיה, חלקם חיים בארה״ב, מזכרת אחרונה מאביהם. יהי זכרו ברוך".

מסע הלוויה של הרב מנשה גוטליב זצ"ל היום בבית החיים סנהדריה

המנוח זצ"ל נולד בירושלים בשכונת בית ישראל לאביו הרה"צ רבי יוסף יחזקאל גוטליב זצ"ל, דור חמישי בירושלים.

כל השנים התגורר בפלורידה ובשנים האחרונות היה מתגורר בארץ רוב הזמן וחילק את זמנו בין ירושלים לפלורידה.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי רבי מנשה כל חייו עמל בתורה והיה ממעוררי השחר. הוא היה בקי במכמני התורה. היה טוב לב והחזיק אנשים רבים ולא רצה להתפרסם. 

אחד מבני המשפחה מספר ל'בחדרי חרדים בתום מסע הלוויה המצומצם "לר' מנשה תמיד היה איזה וורט להגיד. הוא חי בהצנע לכת".

הותיר אחריו את רעייתו טובה שתחי' שעמדה לימינו בכל עת, וילדיו שמתגוררים בארה"ב. אחיו שילחט"א הרב ישראל גוטליב מחשובי מתפללי 'זכרון משה' שדאג במסירות לכל הלוויה. 

אחיו הגאון רבי יצחק גוטליב זצ"ל, ראש השוחטים בירושלים נפטר בחודש כסלו תשע"ז, כשהוא בן 83 בפטירתו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

 

ליל הסדר תמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד