ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
שעות לפקיעת המנדט

גנץ לנתניהו: "ההיסטוריה לא תסלח למי שיברח; חייבים אחדות" • הצהרה המלאה

תוך כדי שנמשכים המאמצים להקים ממשלת אחדות, יו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן בני גנץ נשא הערב הצהרה די ממלכתית לתקשורת, בה התייחס לפלונטר הפוליטי וקרא לראש הממשלה נתניהו למלא אחר הסיכומים אליהם הגיעו בימים האחרונים, עם סיום דבריו הזמין אותו נתניהו לפגישה עוד הערב • צפו בהצהרה המלאה

גנץ לנתניהו: "ההיסטוריה לא תסלח למי שיברח; חייבים אחדות" • הצהרה המלאה
בני גנץ בהצהרה צילום: צילומסך

שלוש שעות לפני פקיעת המנדט שהעניק לו נשיא המדינה להקמת ממשלה, יו"ר הכנסת ויו"ר 'כחול לבן' בני גנץ נשא הערב (שני) הצהרה לתקשורת ופתח ואמר: "מי שרואה את עצמו מנהיג את המדינה הזו ואת העם הזה חייב להוכיח בכל עת שהוא יכול לעמוד כקיר פלדה מול כל לחץ, מול כל אתגר ומול כל איום".

גנץ המשיך ואמר: "לפני קצת יותר משנה נכנסתי לחיים הציבוריים. הקמתי את הכוח הפוליטי הגדול והמשמעותי ביותר בעשור האחרון יחד עם שותפים נוספים, שלוש פעמים נתניהו לא הצליח להקים ממשלה. קיבלתי מכם אמון, קיבלתי מנדט, קיבלתי מכם את הגיבוי לעשות את מה שהמדינה שלנו צריכה ולא להתקפל מול לחצים, גידופים או איומים משום צד".

הוא הזכיר, "שלוש מערכות בחירות ניסו את שיטת הלחצים הזו והיא לא הצליחה. אני ממליץ לאף אחד שלא להמשיך ולנסות אותי. אחרי הבחירות האחרונות נוצרה מציאות חירום חדשה. עמדתי בפני שתי אופציות – לגרור את ישראל לבחירות רביעיות או לפעול להקמת ממשלת חירום לאומית. בחרתי לצעוד בנתיב להקמת ממשלה, ולקחתי גם סיכונים אישיים ופוליטיים".

לדבריו: "לא רציתי שכחול לבן תתפרק, אך משחבריי בחרו לעשות זאת, לא נרתעתי והמשכתי קדימה כי עבורי ישראל לפני הכל. מצב החירום אילץ את כולנו לחשב מסלול מחדש. נתניהו הבין שאין לו יכולת למשול לבד והוא זקוק לסיוע שלי בהתמודדות ובניהול המשבר. מצב החירום אילץ גם אותי להתפשר על הכוונה שלא לשבת עמו בממשלה אחת".

רמז ליריביו שפרשו ממנו: "מצב החירום שנכפה על העולם כולו ועל מדינת ישראל לא מאפשר לאף מנהיג לעצום עיניים, לאטום אוזניים ולהתעסק באגו של עצמו. לו היתה פורצת מלחמה קשה, המאלצת מאות אלפי משפחות להתבצר בבתיהן, שגורמת להם להיפרד מבני משפחה יקרים בלי שיוכלו להיפרד מהם, ולהביט בעיניהם של מאות אלפים שאינם יודעים מאין יגרדו את הכסף לקניות החג, לו כל זה היה קורה, אף אחד לא היה שואל אם נכון להקים ממשלת חירום או לא".

"אזרחי ישראל היקרים. אנחנו במלחמה! במלחמה קשה! מספר המתים הולך וגדל, מספר המובטלים הגיע למימדי ענק והוא לא מפסיק, ומאות אלפי משפחות מבוצרות בבונקר הביתי שלהם במידה מסויימת בתחושת אי ודאות ופחד קיומי".

יו"ר הכנסת בני גנץ תקף בטון זועם את מקבריו ואמר: "בשעה הזו אף אחד לא יטיף לי על פוליטיקה, אף אחד לא ינזוף בי על כך שבחרתי בטובת אזרחי המדינה על פני טובתי האישית, ואף אחד לא יזיז אותי מילימטר מהאמונה העמוקה שלי שטובת ישראל לפני הכל! ישראל זקוקה לממשלת חירום לאומית – ומייד".

הוא סיפר לציבור כי "במהלך שלושת השבועות האחרונים, חבריי ואני מנהלים משא ומתן בידיים נקיות. עשינו גם ויתורים ופשרות. עשינו את כל מה שניתן בכדי לשרת את אזרחי ישראל ולמנוע בחירות רביעיות. נתניהו והליכוד יודעים שאנו שותפים הגונים, הם גם יודעים שישנם נושאים שבהם לא נתפשר- ובראשם שמירה על שלטון החוק והגנה על הדמוקרטיה הישראלית. זה חשוב תמיד, וביתר שאת בשעת משבר".

"לממשלת המעבר הנוכחית אין יכולת להעביר תקציב כדי להתמודד עם מיליון מובטלים, ואין לה יכולת להעביר תוכנית יציאה מהמשבר או להתמודד עם משבר בטחוני או שעלול להתפתח במקביל לכל מה שאנחנו חווים. לממשלת מעבר אין יכולת לבנות תוכנית להתמודד עם אנשים שיתעוררו בעוד כמה ימים למציאות חדשה שבה אולי אין להם פרנסה, אין להם תעסוקה, והם מביטים בעיניהם של בני המשפחה בחשש שלא יוכלו לשלם משכנתא, שכר דירה, שכר לימוד או חלילה וחס תרופות".

"הסופה הכלכלית שתפקוד אותנו לא תחוס על אף אחד. היא תזעזע את עולמם של עובדי ההיי טק, של עובדי פסי הייצור, של עובדי מערכת החינוך, מערכת הבריאות, מערכת התקשורת ועובדי השירות הציבורי. היא תזעזע גם את עולמם של העצמאיים, ראשי החברות הגדולות ובעלי העסקים הקטנים. אסור לנו להפקיר אותם! אסור לנו להפקיר אף אחד".

כן סיפר יו"ר כחול לבן בהצהרה: "לפני מספר ימים הגענו נתניהו ואני לסיכום הגון. בסיכום הזה הליכוד התפשר על חלק מרצונותיו, וכן, גם אנחנו התפשרנו על חלק מרצונותינו. סיכום שקובע חלוקה הוגנת של העומס האדיר הצפוי על ממשלת החירום, ושם את טובת המדינה לפני הצרכים הפוליטיים האישיים של כל אחד מהשותפים הפוטנציאליים".

"אני אומר לכם הערב בידיים נקיות: הגענו לסיכומים אני מקווה ועומד על כך שנממש אותם לטובת אזרחי ישראל.
אין לנו דרך אחרת. זהו צו השעה. מנהיג חזק נבחן ביכולת להוביל ולא להיגרר. מנהיג חזק יודע גם לעמוד גם מול אנשים מהמחנה שלו. נתניהו, הגענו לרגע האמת. אזרחי ישראל מצפים מאיתנו, כן משנינו, להגיע להכרעות קשות. הם מצפים שנחליט בשעת החירום ההיסטורית הזו - שאנחנו נאמנים למדינה ולאזרחיה קודם כל ולפני הכל".

"אחיי ואחיותי היקרים", אמר חבר הכנסת גנץ, "למען מדינת ישראל הסכמתי לסכן את נכסיי הפוליטיים והתדמיתיים.
עמדתי כקיר פלדה מול התקפות חסרות תקדים. הייתי בעבר תחת אש, ומעבר לקווי אויב. כמו בשדה הקרב, גם בשדה הפוליטי – אני נחוש לפעול נוכח כל איום וקושי כל עוד אני עושה את הדבר הנכון עבור עמי. עבור אזרחי ישראל".

"אני שלם עם עצמי. אני שלם עם החלטתי. אני בעיקר שלם עם האמונה העמוקה שטובת ישראל חייבת לעמוד לפני כל שיקול אחר. ובכל מקרה ובכל תרחיש, אדאג לדמוקרטיה הישראלית ולהמשך תפקודה של כנסת ישראל. אני מקיים זאת בתפקידי יו"ר הכנסת שחזרה לתפקד ותמשיך לתפקד. בדיוק כפי שהבטחתי".

הוא שב ופנה ליו"ר 'הליכוד' ראש הממשלה "ישראל זקוקה לממשלת חירום לאומית, וישראל אכן לפני הכל. נתניהו, זהו רגע האמת שלנו. זה או ממשלת חירום לאומית או חלילה בחירות רביעיות יקרות ומיותרות בשעת משבר. ההיסטוריה לא תסלח - למי מאיתנו שיברח".

ולסיום, "ובנימה אחרת, תודתי העמוקה נתונה לכל הגורמים המעורבים בקורונה. לממשלת ישראל, לאזרחי ישראל המקפידים לשתף פעולה עם ההנחיות הנדרשות ולכל הצוותים המעורבים בפעילות. נקווה כולנו לימים טובים יותר, אם נהיה ביחד הם אכן יגיעו. מועדים לשמחה", כך גנץ.

עם סיום דבריו צייץ ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו: "בני, אני מחכה לך במעון ראש הממשלה בירושלים - בוא ניפגש ונחתום עוד הערב על הקמת ממשלת חירום לאומית שתציל חיים ותפעל למען אזרחי ישראל".

בני גנץ הצהרה לתקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד