י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סיכום החג בחצרות החסידים

מיוחד: מהאדמו"ר שצעד בחצות בקריה ועד האדמו"ר מהמרפסת

משה ויסברג בסיכום מיוחד של ימי חג הפסח ושביעי של פסח בחצרות האדמו"רים • אלו שהתפללו במרפסת ואלו שערכו טיש, הרבי שנעתר לערוך טיש 'נעילת החג', הרבי שיצא לבדו לברכת האילנות ואיזה שיר השמיעו בחצר חסידות בעלזא בערב החג • כל הסיפורים הקטנים ב'בחדרי חרדים'

מיוחד: מהאדמו"ר שצעד בחצות בקריה ועד האדמו"ר מהמרפסת
הרבי ממודז'יץ בטיש נעילת החג צילום: באדיבות המצלם

ימי שביעי של פסח עברו בהתרוממות על עמך בית ישראל, רבים קיימו את מנהג אמירת 'שירת הים' במרפסות הבתים עם שירי החג עד השעות המאוחרות של הלילה. 

'בחדרי חרדים' עם סיכום האירועים בחצרות החסידים משביעי של פסח וימי חול המועד. 

בחצר חסידות בעלזא בעל המנגן הרב ירמיה דמן שר בערב החג ברמקולים של קרית בעלזא בירושלים את השיר 'והערב נא' כנהוג בבעלזא ששרים בליל שביעי של פסח. השירה הועברה לכל רחבי הקריה לחסידים הספונים בביתם. 

בחצר חסידות ויז'ניץ קיימו החסידים את הוראת רבם השוהה בחצור ויצאו כולם למרפסות לאמירת 'שירת הים' הרבי ביקש בדרשת חול המועד מאלפי חסידיו: "תשירו כולם ביחד "שירת הים" במרפסות! אני בחצור, אבל ליבי איתכם כל הזמן רק אמונה ואמונה". 

בליל החג לקראת חצות זכו תושבי רמת ויז'ניץ חיפה להופעת האדמו"ר מסערט ויז'ניץ שהלך לבדו הלוך ושוב ברחובות הקרייה רב כשהוא מעודד את השירה בידיו כשמאות מקהל החסידים נמצאים בחלונות ובמרפסות ביתם שרים את הלל ושירת הים בתפילה ובצפייה לגאולה השלמה במשך חצי שעה שמאחוריו הלך בנו הרה"צ רבי יחיאל יהושע הגר.

הרבי הלהיב את הקהל בשירה אדירה, הרבי יצא מביתו ברחוב מקור ברוך וצעד עד סוף הרחוב הלוך ושוב. 

האדמו"ר ממודז'יץ יצא לקראת צאת החג לטיש 'נעילת החג' בחצר ביתו בשכונת אוסם בבני ברק, ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחר תפילת מנחה מרפסות ירדו כמה מהשכנים לבית האדמו"ר וביקשו שיערוך טיש. הרבי נענה לכך בתנאי שהכל יהיה על פי החוק וההוראות לשמור על בריאותינו, וכך הוצא שולחן לחצר והחסידים עמדו במרחק ובחלונות והצטרפו לשירה. 

שמחה בחצר חסידות סלאנים בערב החג במבצע מיוחד במינו חולקו  בכל הערים של מרכזי החסידות בארץ יין מבורך זכר לביזת הים לכבוד שביעי של פסח לכלל החסידים שערבבו את היין שקיבלו ביין שיש בביתם.

בחצר חסידות סאטמר שמחה גדולה לאחר שבערב שביעי של פסח שוחררה מבית החולים הרבנית סאשא אשת הרבי מהר"א לאחר שחלתה בנגיף הקורונה. בחסידות מבקשים להתפלל לרפואתה השלימה של הרבנית סאשא בת לאה אסתר. 

האדמו"ר מנדבורנה יצא בערב החג למעמד 'ברכת האילנות' לבדו בחצר ביתו בבני ברק, בכל השנים הרבי היה יוצא למעמד גדול יחד עם עשרות מחסידיו ואף היה עורך לאחר מכן שולחן לחיים כנהוג בחסידות. 

בחצר חסידות קרעטשניף ברחובות יצאו כל החסידים סמוך לחצות למרפסות הבתים, בערב החג קיבלו הוראות ברורות על אמירת השירים ומהנהגים, בכל שנה הרבי מקרעטשניף רוקד בתוך מים ששופכים על ריצפת ההיכל.

בחצר חסידות דז'יקוב ויז'ניץ בבית שמש הרבי התפלל כפי ההוראות במהלך כל החג ואף ערך את ה'מיטאג טיש' בחול המועד ממרפסת ביתו בקרית דז'יקוב ויז'ניץ כשהחסידים מפזזים במרפסות. 

בחצר תולדות אברהם יצחק במאה שערים, בשעה 1:15 הרבי יצא למרפסת ביתו שברחוב חברת ש"ס וכ300 מחסידיו עמדו ברחוב ומשם אמרו יחד עם הרבי את 'שירת הים'. 

בחצר חסידות ביאלא בני ברק תפילות החג ועריכת השולחנות התקיימו בגג ביתו של האדמו"ר ברחוב ירושלים יחד עם מנין מצומצם מבני המשפחה  ל'שירת הים' התקבצו החסידים ברחוב הסמוך למעון הרבי, והאדמו"ר אמר את השירה פסוק בפסוק.

האדמו"ר מאמשינוב יצא בערב החג לתפילה מיוחדת במרפסת ביתו ברחוב הרב פרנק בשכונת בית וגן בירושלים הרבי התפלל במניין המרפסות של הגר"ב לבנון בשכונה.

האדמו"ר מפיטסבורג התפלל כל החג בביתו והחסידים זכו לשמוע את שירת ההלל של הרבי ואמירת ספירת העומר בשידור חי, הרבי שמע קריאת התורה משלושה חסידים שהתאספו בחלון ביתו. 

הרבי מפיטסבורג מביט מחלון ביתו. צילום: יוסי לוי.

האדמו"ר מקופיטשניץ זקן אדמו"רי רוז'ין גם קיים בחול המועד את קריאת התורה מחלון ביתו ברחוב עזרת תורה. 

שביעי של פסח חג הפסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד