י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"צומת קריטית"

ארגון הבריאות מפרסם את המלצותיו על הסרת הסגר

"צומת קריטית": ארגון הבריאות העולמי קרא היום למדינות השוקלות הקלה בהגבלות המוטלות על האוכלוסייה בשל מחלת הקורונה - לעשות זאת באופן מבוקר

ארגון הבריאות מפרסם את המלצותיו על הסרת הסגר
חדרי משוחח עם שוטרים בבני ברק צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

ארגון הבריאות העולמי קרא היום (רביעי) למדינות השוקלות הקלה בהגבלות המוטלות על האוכלוסייה בשל מחלת הקורונה, לעשות זאת באופן מבוקר ולאמץ תקופת המתנה בת שבועיים בין צעדי ההקלה, על מנת לבחון את השפעתם של הצעדים.

הארגון הודיע כי האנושות עומדת "בצומת קריטית" במלחמה במגפה ובמסגרתה "מהירות התגובה, היקף התגובה והשקיפות של צעדי התגובה יהיו משמעותיים כעקרונות מנחים באשר להחלטות באשר לצעדים שיש לנקוט".

בארגון טענו כי על כל מדינה לנקוט באמצעים להבטיח זרם בר קימא של חולים למערכות הבריאות שלהן, על מנת להתמודד עם זרם פתאומי של מקרי קורונה חדשים במקרה שההקלות לציבור ייכשלו.

מדינות רבות באירופה כמו איטליה וספרד, ומדינות מסויימות בארצות הברית, שוקלות כעת צעדים בהקלת הסגר, ובארגון הבריאות העולמי קוראים למדינות: "על מנת להקטין את הסיכון של התפרצות מחודשת, צעדים צריכים להינקט באופן מחושב, צעד אחד צעד והחלטות צריכות להתקבל לפי שיקולים של הסכנות האפדימולוגיות והיתרונות הסוציואקונומיים של הסרת המגבלות מעל מערכות החינוך, מקומות העבודה השונים והפעילויות החברתיות".

"באופן אידיאלי" ,נכתב במסמך שפרסם ארגון הבריאות העולמי, "צריכה להיות תקופת הסתגלות מינימלית בת שבועיים בין כל צעד בהקלות הסגר, זאת על מנת לאפשר זמן מספיק להבין את הסיכון שבהתפרצות מחודשת, שכן זה זמן הדגירה של נגיף הקורונה". עוד הזהירו בארגון שגם במקומות בהן המגפה תדעך, הסיכון להתפרצות מחודשת או להעברה של הנגיף ממדינה אחרת יימשך.

ההודעה המשמעותית של הארגון מגיעה על רקע הסערה גדולה בו נמצאת הארגון לאחר שנשיא ארה"ב טראמפ האשים את הארגון בהתנהלות רשלנית בטיפול במגיפה, מבקרי הארגון, בהם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, טוענים כי הארגון חיפה על התנהלותה של סין בכל הנוגע להתפרצות המגפה ונמנע בשימוש במונח "מגפה" על מנת שלא לגרום לכעס בבייג'ינג.

אתמול הגיע המשבר לשיא כשנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע כי ארצו תחדל לתמוך כלכלית בארגון הבריאות העולמי.

בתגובה כתב יו"ר הארגון טדרוס אדהנום גברייזוס, "ארצות הברית הייתה תומכת נדיבה של ארגון הבריאות העולמי במשך שנים רבות ואני מקווה שתמשיך להיות כזו. אני מצר על החלטת הנשיא טראמפ על הפסקת המימון לארגון".

ארגון הבריאות העולמי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד