י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי המכה הקשה שחטפו

בדיקה לפני הטיסה בעשר דקות: עולם התעופה שאחרי הנגיף

אחרי המכה הקשה שחטפו: חברות התעופה מנסות לצאת מהמשבר באמצעות שורה של כללים והגבלות חדשות. אחד הרעיונות שמיושמים כבר כעת בכמה חברות - בדיקת דם לכל נוסע - שתוצאותיה יגיעו בתוך 10 דק' בלבד

בדיקה לפני הטיסה בעשר דקות: עולם התעופה שאחרי הנגיף
נוסעים בטיסה. אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת התעופה "אמירייטס" הודיעה כי תערוך בדיקות דם שתוצאותיהן יגיעו בתוך כעשר דקות ובכך תוכל החברה לאפשר לנוסעים לטוס במטוסיה ולאפשר להם להיכנס למדינות היעד ללא בעיה, כששם ידעו בוודאות שהם נקיים לחלוטין מווירוס הקורונה.

לפי הפרסום באתר בלומברג, הבדיקות ייערכו בנמל התעופה בדובאי לפני ההמראה. היום כבר נערכה הבדיקה הראשונה לפני טיסת החברה מדובאי לטוניסיה והתוצאות הגיעו בתוך עשר דקות, הנוסעים שהיו בריאים - עלו על המטוס ללא כל בעיה.

גם חברת התעופה "אתיחאד" הודיעה כי תאפשר שימוש בטכנולוגיה שתבדוק ללא מגע ידי אדם, האם נוסע סובל מתסמינים מוקדמים של קורונה לפני ההמראה ומסתמן שלשם חותרים בתחום התעופה - בדיקות שיאפשרו טיסות "נקיות".

ענף התעופה ללא ספק חטף מכה קשה ביותר בעקבות הנגיף ואולי הקשה מכולם, בכל חברות תעופה מחפשים את הפתרון לאתר נוסעים חולים במהירות ובכך לאפשר למטוסים לחזור לפעילות בבטחה, וכך ב"אמירייטס" החליטו לנקוט בצעד המשמעותי הזה ולאפשר לחלק מהמטוסים שלהם לחזור לאוויר.

רעיון נוסף שעלה הוא להשאיר את מושבי האמצע במטוס ריקים וכך למנוע מגע בין הנוסעים, אך הבעלים של ראינאייר, מייקל או'לרי התראיין לרויטרס ואמר כי לא יהיה רווחי לחברה לא למכור מושבי אמצע.

"מסיכות למיגון ובדיקות חום, גם לנוסעים וגם לצוות, כך יהיה ניתן למזער אפשרות של הדבקה במטוסים נכון לעכשיו", אמר בראיון. בחברת וויז העלו את האפשרות שימכרו רק שני שלישים מהמושבים בכל טיסה כדי לאפשר לחברות לחזור לפעילות מסוימת כמה שיותר מהר.

מי שכבר החלה בצעד הזה והחליטה שלא למכור מושבי אמצע ובכך לשמור על ריחוק מסוים בין הנוסעים היא חברת "דלתא" האמריקנית. בחברה הודיעו כי נכון לעכשיו הצעד החריג יתבצע בכל חברות הטיסה לשבועות הקרובים.

בדיונים רבים בנוגע לחזרת הפעילות של חברות התעופה מתייחסים בעיקר לבדיקה מהירה וזולה שיכולה לשנות את התמונה. בדיקה שכזאת יכולה להיות מיוצרת בכמויות ולהיערך לכל נוסע לפני המראה וכך, יכולה לגרום למצב שבו בחברות התעופה ובמדינות ידעו בוודאות שכל נוסעי המטוס בריאים ולאפשר להם לשבת בטיסה ולעבור בין מדינות ללא חשש.

נכון לעכשיו ישנן בדיקות המאפשרות תוצאות מהירות, אך אחוזי הדיוק שלהם לא מספיק גבוהים והן יקרות יחסית כדי לאפשר שימוש בכמויות גדולות.

טיסה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד