כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ומה עם הפוליטיקאים שלנו?

דוגמה אישית: פוליטיקאים תורמים משכרם למלחמה בנגיף

בממשלת ניו זילנד החליטו להזדהות עם התושבים - ראש הממשלה הודיעה אתמול כי תקצץ 20% משכרה ומשכר השרים בממשלתה

דוגמה אישית: פוליטיקאים תורמים משכרם למלחמה בנגיף
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעוד מדינות רבות ברחבי העולם מתמודדות במשבר פיננסי חריף תוך גירעון שהולך ותופח בעקבות נגיף הקורונה, ואזרחים רבים מאבדים את מטה לחמם, בממשלת ניו זילנד החליטו להזדהות בסולידריות עם אותם אזרחים.

כך למשל ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הודיעה אתמול כי תקצץ 20% משכרה ומשכר השרים בממשלתה - כאות הזדהות עם נפגעי משבר הקורונה בארצה.

הקיצוץ בשכר יהיה למשך חצי שנה, וייכנס לתוקף באופן מיידי. במסיבת עיתונאים שכינסה היא אמרה, כי בזמנים אלה חשוב להראות מנהיגות וסולידריות עם העובדים שאיבדו את פרנסתם.

לדברי ארדרן, היא מעוניינת להימנע מצורך בקיצוץ בשכרם של העובדים החיוניים שנמצאים בחזית המאבק בקורונה, ואמרה שהקיצוץ צריך להתחיל מלמעלה, בהנהגת המדינה.

"אנחנו קשובים למאבק שעימו מתמודדים אזרחים רבים בניו זילנד, ולאנשים שאני עובדת איתם באופן יום-יומי", אמרה. "ולמרות שהצעד הזה בפני עצמו לא ישנה את המצב הפיסקלי של הממשלה, זה עניין של מנהיגות. הרבה אנשים סופגים פגיעה קשה עכשיו. אני לא רוצה שהאנשים שיחושו את הפגיעה יהיו האנשים שבחזית, בעלי השכר הבינוני-נמוך. זה צריך להיות מסר של מנהיגות, כלומר, האנשים שבראש".

ניו זילנד נמצאת בסגר מלא כבר שלושה שבועות, והאזרחים מורשים לצאת אך ורק לצרכים חיוניים ולהתאווררות קצרה. ממשלתה של ארדרן מעריכה ששיעור האבטלה יעלה בתקופה הקרובה, ועשוי להגיע ל-25%.

פה בישראל עוד לא ראינו גילויי סולידריות מסוג זה מצד שרים בממשלה או מצד חברי כנסת, אולם ראש עיריית קריית מלאכי ללו זוהר הודיע כבר לפני כחודש על קיצוץ 20% משכרו מיוזמתו לטובת תגבור מערך הסיוע בעירו לתושבים שנפגעו מהמשבר.

ניו זילנד קיצוץ בשכר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד