י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
עדכונים שוטפים

142 קרבנות; 12,758 חולי קורונה בישראל

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עומד נכון להערב על 12,758. מספר הנדבקים שמצבם קשה הוא 181 ומתוכם 137 מונשמים. 'בחדרי חרדים' עם עדכונים שוטפים

142 קרבנות; 12,758 חולי קורונה בישראל
שוטרים בעידן הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

12,758 בני אדם אובחנו עד כה בישראל כמי שנדבקו בנגיף קורונה, כך עולה מנתונים שפרסם היום (חמישי) משרד הבריאות ומעודכנים נכון להערב.

מספר הנפטרים עד כה מהמחלה עומד על 142 בני אדם. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה הוא 181, 137 מתוכם מונשמים. 2,818 חולי קורונה ישראליים כבר החלימו מהנגיף.

23:35 > ח"כ איילת שקד הגיבה בחשבון הטוויטר שלה על קבלת הצעת בנט לשיחרור המשק: "‏השכל הישר ניצח. החלטה נכונה עבור מדינת ישראל".

23:30 > בתום ישיבת הממשלה הממושכת הערב, הנחה ראש הממשלה נתניהו את ראש המל"ל מאיר בן שבת, שבמסגרת מכלול ההצעות שהוא מכין על חזרה לשגרה במשק ובמערכת החינוך ואשר יפורסמו במוצ"ש, להכין גם תכנית ספציפית לקיום מנייני תפילה.

23:20 > חילול ה' ע"י בריוני וסיקריקי מאה שערים בירושלים - יובל שגב בגל"צ: ‏תחושה של אובדן שליטה במאה שערים הערב. לוחמי יס"מ ומג"ב שסופגים אבנים ומוטות ברזל. רימוני הלם.

23:10 > העיתונאי הוותיק שרון עידן מ'כאן': הממשלה תשחרר את המשק מיום ראשון באופן חלקי. בשטח, כבר מורגשת התרופפות קשה. אני מבין בהחלט את הנזק העצום לכלכלה כתוצאה ממנו, אבל זה כל כך שקוף שעוד לא בשלה השעה, וההחלטה האומללה הזאת, שהוביל בנט, תעלה בקפיצה מטורפת בתחלואה, וכן, בהרבה מקרי מוות.

23:00 > בשעה זו מתקיימת מחאה ע"י כמה עשרות באזור מאה שערים בירושלים שבמהלכה הפרו את הסדר במקום והשליכו ביצים ואבנים לעבר השוטרים שפועלים במקום אל מול מפרי הסדר. עד עתה עצרו השוטרים 10 מהם שהועברו לחקירה.

22:45 > אהרן רבינוביץ' 'הארץ' מדווח בטוויטר: 80% מהחולים בבית שמש הם מהשכונות החרדיות, השכונה הנגועה ביותר: הקריה, שם יש ריכוז גדול של אנשי תולדות אהרן, תולדות אברהם יצחק והפלג הירושלמי.

22:30 > בדיון שרים שהסתיים כעת בראשות ראש הממשלה, התקבלה הצעת שר הביטחון, נפתלי בנט, לפתיחה מלאה של המשק (מסחר, ייצור ושירותים) בכפוף לעמידה בכללים ומגבלות שייקבעו עד לצאת השבת (חיטוי, מרחק פיזי, בדיקת חום, חבישת מסיכה וכו׳). אי עמידה בהנחיות, תגרור סנקציות כלפי בעלי העסקים.

22:10 > יאיר שרקי ב'ערוץ 12': השר לביטחון פנים גלעד ארדן מצטרף לעמדת השר דרעי בעניין התפילות בשטח פתוח.

22:00 > קורבן נוסף מהקורונה: חולה מונשמת בת 86, אשר סבלה ממחלות רקע רבות נפטרה הערב בביה"ח וולפסון. 

21:45 > הנשיא דונלד טראמפ יקיים מסיבת עיתונאים בנושא ״הנחיות להחזרת אמריקה לפעילות״. ההצהרה צפויה להימסר ב-18:00 בערב לפי שעון וושינגטון (חצות בישראל). כך דווח ב'מעריב'.

21:30 > ערן זינגר ב'כאן 11': מספר הנדבקים באום אל פחם גדל ב-200% ביממה האחרונה, ולכן הוחלט על הקדמת הבדיקות בתחנת "היבדק וסע" במקום להערב. תושבים בג'יסר א-זרקא, שהוגדרו עובדים חיוניים, טוענים כי מעסיקיהם דורשים מהם להציג אישור שהם אינם חולים בקורונה, כתנאי לחזרתם לעבודה.

21:15 > מנכ"ל איכילוב, פרפ' רוני גמזו, הגיש תוכנית להתמודדות עם הקורונה בבתי האבות. אחת מהמלצותיו היא הקמת מחלקות ייעודיות בבתי האבות ובמוסדות הסיעודיים לחולי קורונה. המלצה נוספת - התערבות מהירה ברגע שיש נדבק: חלוקת הנחיות להנהלת המוסד ולמשרד הבריאות בנושא. כך דיווחה קטי דור בכאן 11.

21:00 > ברקע הדיונים המתקיימים הערב על אסטרטגיית היציאה במשק ובמערכת החינוך, העלה השר אריה דרעי הצעה לאפשר קיום מנייני תפילה בכללים של 10-15 איש בשטח הפתוח בלבד תוך הקפדה על כל הכללים. לדברי השר, מעבר למזון הגשמי יש צורך לדאוג גם למזון הרוחני של הציבור הנוהג להתפלל במניין. יצוין כי ההצעה עלתה הערב לדיון שמקיים ראש הממשלה והיא תידון בכובד ראש.

20:50 > משרד הבריאות מעדכן את מניין החולים עד כה בקורונה: 12,758, מהם 9,464 חולים פעילים, השאר החלימו או ל"ע נפטרו מהמחלה. לעת עתה ישנם 9,464 חולים פעילים. מהם 181 במצב קשה, מתוכם 137 מונשמים. עד כה החלימו מהקורונה - 2,818. 142 מתו מהנגיף.

20:30 > 'כאן': התפשטות קורונה בבתי האבות - משרד הבריאות נעתר לבקשת "עמיגור", ואישר לפנות באופן מיידי את 29 החולים בבית גיל הזהב "זהבית" אשקלון למלון סמוך. החולים, נכון לשעה זו, מסרבים להתפנות.

20:20 > רביב דרוקר ב'ערוץ 13': פרופסור רן בליצר מתח ביקורת קשה על משרד הבריאות בפורום סגור לפני כשבועיים: "דמם של החרדים על ידיו של ליצמן. למשרד הבריאות אין רשימה של האנשים שנבדקו - אנחנו טסים על עיוור".

20:10 > קטי דור ב'כאן 11': קופות החולים ביצעו היום יותר ממחצית מבדיקות הקורונה בישראל. מנכ"לי הקופות מותחים ביקורת על כך שלא ניתנה להם האפשרות לבצע את הבדיקות מוקדם יותר, וקוראים להעביר אליהם את מערך הבדיקות - מה שיאפשר לתת תשובה מהירה יותר לנבדקים. 

20:00 > הסנטור הרפובליקני טד קרוז והסנטור הדמוקרטי כריס קונס, חברי ועדת החוץ של הסנאט, הודיעו כי בכוונתם ללחוץ כדי לאשר תקציב של 12 מיליון דולר לשיתוף פעולה בין ישראל וארה"ב בתחום המחקר והמלחמה בקורונה. כך דווח ב'כאן חדשות'.

19:50 > בת 82 נפטרה בבית החולים פוריה ליד טבריה: מניין המתים מקורונה עלה ל-143. האישה הייתה דיירת בבית האבות ביבנאל, והיא הדיירת ה-15 שנפטרה במקום.

19:40 > הצעת החוק להסמכת המשטרה לאכן טלפונים לאכיפת בידוד, אושרה בקריאה ראשונה. ההצעה תועבר לוועדה המסדרת, שתכריע היכן היא תוכן לקריאה שנייה ושלישית. 

19:30 > נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, על תוכנית משרד הבריאות לחזרה לפעילות במשק: "מצבנו היה טוב יותר אם המשרד היה מתמקד בניהול הבדיקות לגילוי קורונה, ולא בניהול המשק. התוכנית שלו תביא עוד מאות אלפי מובטלים, ותעמיק את הבור הכלכלי שנחצב פה בחודש האחרון".

19:20 > מאות פעילי מחאת הדגלים השחורים מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב נגד רה"מ והמו"מ בין כחול לבן לליכוד. זוהי ההתקהלות הגדולה ביותר שמתקיימת, מתחילת ההגבלות בשל התפשטות נגיף קורונה. (כאן)

19:15 > בשל התפשטות קורונה - הווקף הודיע: מסגד אל-אקצא יישאר סגור במהלך חודש הרמדאן.

19:00 > מנכ"ל משרד הכלכלה, שי רינסקי, ל'כאן 11': "הצעדים שהצענו מתבססים על נתוני משרד הבריאות. כ-50% מבעלי העסקים הודיעו שאם הסגר יימשך הם ייאלצו לסגור את העסק".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד