י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מה נסגר?

נתניהו החליט על פתיחה מוגבלת של עסקים, באופן מבוקר ומדוד

השמחה היתה מוקדמת. לאחר שמוקדם יותר דווח כי הממשלה אימצה את תכנית שר הביטחון ליציאה מהמשבר, ראש הממשלה פרסם הודעה בה הגדיר את ההחלטה "תוכנית אחראית זהירה ומדורגת שתכלול פתיחה מוגבלת של עסקים, באופן מבוקר ומדוד" • בנט הוסיף הבהרה משלו

נתניהו החליט על פתיחה מוגבלת של עסקים, באופן מבוקר ומדוד
בנט ונתניהו במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם אנחנו לקראת פתיחת המשק ביום ראשון? תלוי את מי שואלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה לפיה; "החלטתי על תוכנית אחראית זהירה ומדורגת שתכלול פתיחה מוגבלת של עסקים, באופן מבוקר ומדוד. משרד האוצר יגבש תכנית פיילוט עבור מספר ענפי מסחר אשר יוכלו לפתוח בכפוף להנחיות משרד הבריאות. יוגדר תו סגול שיכלול קריטריונים לפתיחת עסקים בהתאם לסקטורים שיוגדרו".

לדבריו: "ניתן יהיה לצאת לפעילות ספורטיבית עד 2 אנשים קבועים עד לטווח 500 מטר מהבית. יתאפשר חינוך מיוחד יחידני. במהלך 48 השעות הקרובות יכינו הצוותים המקצועיים הצעת החלטה וימפו ענפים שיוכלו להשתתף בפיילוט ויוכנו נהלים מפורטים לתפעול העסקים והחברות וכן נהלי התנהגות הציבור במרחב הציבורי ובעסקים. ייתכנו שינויים בהמשך לדיונים שיתקיימו במהלך היומיים הקרובים" וכי "ההחלטה תובא לאישור הממשלה במוצאי שבת".

לעומתו, שר הביטחון נפתלי בנט פרסם הבהרה מטעמו כי "לאור הודעת רה"מ, רק מחדד: לשון ההודעה הזו סוכמה בדיון.
סוכם כי ייקבע סט כללים שיידון בין מנכ"לי משרדי האוצר והבריאות ויוכרע ע"י ראש המל"ל. מקומות שיעמדו בכך, ייפתחו באופן מלא. אם הוחלט לשנות לאחר מכן, זה נעשה לאחר תום הדיון".

יצוין כי על פי התכנית אותה הציג השר בנט בישיבת הממשלה, אנשים מעל גיל 65 או ציבור בסיכון גבוה, יישארו בבית ויהיו זכאים לדמי אבטלה. כמו כן, פתיחת הכלכלה (מסחר, שירותים, ייצור) להיקף של 100% כבר ביום ראשון הקרוב, תוך הגדרת כללים והתניות חריפות (חיטוי מעלית פעמיים בשעה, מדידת חום, מרחק חברתי וכו'). מי שמפר זאת, ייענש בחומרה. החזרת החינוך המיוחד לפעילות בדחיפות, לצד גילאי גן-ג׳ (כדי להחזיר הורים לעבודה ולתמוך בפרנסה). מורי כיתות ד׳-ו׳ ילמדו באותן כיתות וכך יוכפל מספר המורים.

בנוסף, טיפול ממוקד ברמדאן, בבתי האבות ובמוסדות הגריאטריים.

כמו כן, דורש השר בנט מינוי בהול של פרויקטור לאומי עם סמכויות מלאות להקים מערך בדיקות, חקירות ומידע. השר ממליץ להטיל זאת על צה"ל.

המודל שהציע השר בנט מתבסס על כך שכעת יש 140 מונשמים, לעומת 1,600 יחידות הנשמות פנויות. המשמעות: הדבר המאפשר גידול של 1,000% (מעל 3 הכפלות, פי 2) מבלי להקריס את מערכת הבריאות.

לגבי ההמשך השר הציג מודל רמזור: ירוק - אם במשך 5 ימים הגידול קטן מ-4% ביום, ניתן להמשיך בפתיחה, כתום - אם קצב הגידול עומד על 4-7%, לא משנים דבר, אדום - אם הקצב הוא מעל 7%, יש להדק ולהחמיר הגבלות.

יצוין כי שר הרווחה, אופיר אקוניס מ'הליכוד', אמר בדיון שהוא בעד לפתוח כבר בשבוע הבא את מעונות היום. מעונות שיש להם פחות מ-10 פעוטות יוכלו לעבוד כרגיל, כאלו עם מעל 10 ילדים יעבדו ברוטציה. המעונות השיקומיים בהלימה עם החינוך המיוחד של משרד החינוך, כלומר יהיו הראשונים שיחזרו לפעילות מבחינת המשרד. לפי הצעת אקוניס, מרכזי היום של הקשישים כרגע יישארו סגורים. ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא הכריע בנושא.

גם בסוגיית החזרה ללימודים ומנייני התפילה שהעלו השרים דרעי וארדן מחכים להכרעת נתניהו.

נפתלי בנט קורונה חזרה לשגרה החלטת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד