י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ישראל חלוצה בטיפול בחולי קורונה באמצעות פלזמות

עמותת "רחשי לב" תסייע למד"א עם מחלימי הקורונה שמעוניינים לתרום פלסמה בשירותי הדם של מד"א • "אחוזי הצלחה גבוהים"

ישראל חלוצה בטיפול בחולי קורונה באמצעות פלזמות
חרדים בתור לבדיקת קורונה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מקדמים את הטיפול בחולי הקורונה: עמותת "רחשי לב", אשר עוסקת במתן סיוע ותמיכה בילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, התגייסה והתנדבה לסייע לשירותי הדם של מגן דוד אדום, אשר פועלים בימים אלה להתרמת פלסמה (מרכיב הדם שבו נמצאים הנוגדנים לנגיף הקורונה) מאנשים שהחלימו מהנגיף. בנק הדם של מגן דוד אדום הוא בנק הדם המרכזי של ישראל.

רופאים בכירים בארץ ובעולם ממליצים על טיפול בפלזמות מדמם של מחלימים עבור חולי קורונה במצב קשה, ומציינים כי לאחר הטיפול חל שיפור משמעותי במצבם של חולים רבים שהיו במצב קשה, וחלקם אף החלימו לגמרי.

במסגרת שיתוף הפעולה, יפעל מוקד העמותה בשירות מד"א, לתיאום ביצוע תרומות פלסמה על ידי המחלימים מנגיף הקורונה. בנוסף, יסייעו אנשי העמותה בהסעת תורמי פלסמה אל מרכזי שירותי הדם של מד"א והחזרתם לבתיהם.

כל תרומה עבורה לעבור בירור בחמ"ל המיוחד שהוקם לשם כך. מנכ"ל רחשי לב שימי גשייד אמר כי "אנו ערוכים ברחשי לב לתת שירות מקצועי בכל שעות היממה ולאפשר מתן רחב בכל רחבי הארץ לחולי הקורונה ולאפשר לחולים להבריא. אנו פונים לכולם להתגייס במאמץ החשוב להצלת חיים".

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר כי "איסוף פלסמה ממחלימים הוא בין המשימות החשובות שאנו עוסקים בהן, במסגרת המאמץ הלאומי להתמודדות עם נגיף הקורונה. שירותי הדם של מגן דוד אדום, בראשותה של פרופ' אילת שנער, מרכזים את איסוף הפלסמה מהמחלימים בישראל, ומעבירים אותם לחולים המאושפזים במצב בינוני וקשה בבתי חולים ברחבי הארץ. אני מברך אל התנדבות חברי עמותת 'רחשי לב' למען הצלת חייהם של חולי קורונה".

הרב ראובן גשייד יו"ר רחשי לב ציין על השליחות החשובה להצלת חיים בקרב צוות ומתנדבי רחשי לב לתת ולסייע למלחמה בקורונה ומענה רחב ואיכותי בקצב הזמן שידרש.

רופאים בכירים אמרו לנו אתמול כי הטיפול באמצעות מנות פלזמה הוכח כיעיל הן בטיפולים שנעשו בסין והן במקומות נוספים. הטיפול נועד לסייע בהחלמתם של חולים קשים אך בארץ נבחנת יעילות הטיפול גם בחולים במצב בינוני במטרה למנוע הידרדרות.

חולי קורונה אשר חלפו לפחות 14 יום מהחלמתם המלאה, מוזמנים לתרום פלסמה, בהליך פשוט ביותר. לשם כך, ניתן לפנות לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-9101101, ומעתה גם למוקד תרומות הפלסמה בעמותת "רחשי לב" בטלפון 037150010.

קורונה רחשי לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד