י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא הסכים להיפרד

אחרי 80 שנות זוגיות: נפטרו בהפרש של שעות

בחייהם ובמותם לא נפרדו: לאחר שאשתו חלתה בקורונה לא הסכים דיויד כהן בן ה-102 להיפרד ממנה והם נשארו יחדיו בבית האבות. שעות אחרי שנפטרה לבית עולמה, נפטר גם הוא | הזוג היו נשואים כשמונים שנה, ונפרדו רק פעם אחת כאשר הבעל שירת בצבא ארה"ב

אחרי 80 שנות זוגיות: נפטרו בהפרש של שעות
זוג קשישים צילום: unsplash

זוג קשישים לא הסכימו להיפרד לאחר שהאישה חלתה בנגיף הקורונה, שעות לאחר שהיא נפטרה גם בעלה נפטר. הבעל דיוויד ואשתו מוריאל כהן, נפטרו ב-10 לאפריל בבית אבות במסצ'וסטס, הבעל היה חייל במלחמת העולם השנייה, ואשתו חיה איתו כמעט שמונה עשורים, הם נפטרו באותו יום.

דייויד ומוריאל כהן נפטרו תוך שעות אחד מהשני בבית אבות בלונגמידו ב-10 באפריל. עוד 30 דיירים נפטרו באותו מקום מוסד מנגיף הקורונה.

סיפורו של הזוג כהן הוא יוצא דופן, מוריאל בת ה-97 נבדקה ונמצאה נושאת את נגיף הקורונה, בעוד בעלה דיוויד בן ה-102 שהיה חולה במחלה אחרת, לא נדבק בנגיף לאחר בדיקות שנערכו.

הזוג החליט להישאר יחד גם כאשר בית האבות היהודי ניסה להעביר תושבים שנדבקו ליחידה נפרדת.

פראן גרוסניק, בתם, נתנה לבית האבות אישור לאפשר להוריה להישאר יחד. "הפעמים היחידות שהם נפרדו אי פעם היו כשאבי שירת במלחמת העולם השנייה, וכשאחותי ואני נולדנו". היא אמרה ל'בוסטון גלוב', "אחרת הם תמיד היו ביחד".

דיוויד כהן שירת כאלחוטן בצבא ארצות הברית במלחמת העולם השנייה. הוא גם היה ממשחררי מחנה הריכוז אורדרוף בגרמניה. תמונות שצילם במהלך השחרור מוצגות במוזיאון השואה של ארצות הברית בוושינגטון.

כשחזר לארצות הברית לאחר סיום שירותו הצבאי, הפך דיוויד למורה להיסטוריה בקווינס - ניו יורק, שם הוא ומוריאל גידלו את שתי בנותיהם. כך דווח ב'טיימס אוף ישראל'.

בתם אמרה כי הפעם האחרונה שראתה את הוריה באופן אישי הייתה ב-12 במרץ, אז ההנהלה הפסיקה את שעות הביקור. "הם לא סבלו והיו יחד", אמרה "אני מתנחמת בזה".

קורונה קשישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד