ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

אי של שפיות: המקום שבו הקורונה היא עדיין רק בירה

הים בצבע טורקיז, ואפשר לשחות. התקהלות היא מבורכת. הישראלי היחיד באיי ואנואטו מספר איך נראים החיים במקום שבו קורונה היא עדיין רק בירה. מפרסם על כך הבוקר (ו'),כתב התיירות של "ישראל היום"- שמעון יעיש

אי של שפיות: המקום שבו הקורונה היא עדיין רק בירה
אי. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

נגיף הקורונה משתולל בעולם, משתק מעצמות והורס כלכלות, אבל יש כמה מקומות בודדים שאליהם הוא לא הגיע. שם ניתן ללכת לים, לחגוג, להתקהל ואפילו ללחוץ ידיים.

המטייל הישראלי אלון חזי אומצ'י נמצא בימים אלו בואנואטו, מדינה באוקיינוס השקט בת כ־300 אלף תושבים המורכבת מ־83 איים, שנגיף הקורונה לא הגיע אליה.

אלון אומר: "אנשים פה לא מכירים את המחלה, הם לא יודעים בכלל מה זה קורונה,כל מי שראה אותי התלהב מאוד מכך שאני מישראל ורצה לשמוע סיפורים על הצבא - ומייד אחר כך ביקשו מאוד לדעת מה זה בעצם הקורונה. הם חושבים שזה ניסויים מסין או כל מיני קונספירציות".

עוד סיפר אלון: "עכשיו המדינה פה סגורה לגמרי. אני נמצא באי שנקרא טאנא. אני חי אצל משפחה והכל פה מאוד פשוט, אני חי כמו מקומי. אוכלים הרבה מהים, הרבה מהטבע, פירות, ירקות מאוד מיוחדים וטעימים. לאנשים פה אין מקרר או מיקרוגל והם מסתפקים במועט. אין להם דאגות, הכל מדהים, האנשים מחייכים בלי הפסקה ויש אוכל בחינם, אוכל טוב ועשיר - הכל בחינם, גם לי וגם להם כמובן, אין מלחמות ואין מחלות, אין חיות ארסיות, ממש גן עדן".

על היערכות לאפשרות של הגעת הווירוס לאי אמר: "לפני כמה ימים היה חשד שהיה פה נשא קורונה, אבל למזלנו התוצאות היו שליליות. אמנם מדובר במדינת עולם שלישי עם רמת היגיינה מאוד נמוכה - אין סבון לנקות את הידיים, אין טלוויזיות, שלא לדבר על אלכוג'ל. יש פה קצת הסברים שלא כדאי ללחוץ ידיים, וכל מיני כאלה של ריחוק חברתי - אבל לא מעבר. הם שמעו שהקורונה הגיעה מהאדם הלבן, אז הם קצת חששו להתקרב אלי בהתחלה, אבל הבינו מהר מאוד שאין סיבה ועכשיו הכל בסדר".

אלון התייחס האם הוא הגיע לשם כדי להימלט מהקורונה ואמר: "יצאתי לסיבוב האיים לפני כל סיפור הקורונה. זה אירע במקרה. אני מתכנן להיות כאן בזמן הקרוב, יש לי פה משפחה שמארחת אותי וכנראה אשהה פה עד שכל סיפור הקורונה ייגמר - זה המקום הכי טוב להיתקע בו כרגע. יש פה טבע מדהים, אשאר פה גם חצי שנה אם צריך".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד