י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
משרד הבריאות יבדוק

14 קשישים אובחנו בטעת כחולים ואושפזו במחלקות קורונה

בבית האבות "בית הדר" שבאשדוד אובחנו 14 דיירים כחולים בקורונה ואושפזו בבתי החולים. רק לאחר שנבדקו שוב במחלקה גילו כי הם כלל אינם חולים • בעקבות הכשל משרד הבריאות יבצע תחקיר מעמיק ומכון ויצמן שאצלו נערכו הבדיקות טען כי התוצאות היו גבוליות

14 קשישים אובחנו בטעת כחולים ואושפזו במחלקות קורונה
מיטות בבית חולים צילום: דוברות אסותא אשדוד

14 קשישים מבית האבות "בית הדר" שבאשדוד אובחנו כחולים בקורונה ואושפזו בבתי החולים. רק לאחר שנבדקו שוב במחלקה גילו כי הם כלל אינם חולים. משרד הבריאות אמר כי יבצע תחקיר מעמיק ומכון ויצמן שאצלו נערכו הבדיקות טען כי התוצאות היו גבוליות.

ראשיתו של הסיפור לפני כשבוע אז אובחנו שני חולים בבית האבות. בעקבות כך, נערכו בדיקות לכל הדיירים, וכחמשה עשר מהם אובחנו כחולים ואושפזו בבתי החולים אסותא, ברזילי וקפלן.

בבדיקות חוזרות שנערכו להם בבתי החולים אובחנו התשעה שאושפזו באסותא כשליליים, כמו גם השלושה מקפלן והשניים מברזילי. כעת, מתלבטים בבתי החולים איך לנהוג עימם לאחר ששהו במחלקות הקורונה.

מאסותא נמסר, כי "ביום רביעי האחרון התאשפזו בבית החולים מספר מטופלים מהמוסד הגריאטרי 'בית הדר' לאחר שנטען כי נמצאו חיוביים לקורונה. בבדיקה חוזרת שנעשתה הפעם על ידנו, נמצא כי המטופלים אינם חולים בקורונה. פרטי המקרה הועברו למשרד הבריאות".

ממכון ויצמן נמסר בתגובה כי המכון "העמיד לרשות משרד הבריאות מעבדה מתקדמת, שפועלת בפיקוחו ובאחריותו הבלעדית של משרד הבריאות. לפי הנחיות חד-משמעיות של משרד הבריאות, בדיקות שתוצאתן גבולית - כפי שהיה במקרים אלה - נקבעות כחיוביות. מכון ויצמן למדע ומשרד הבריאות משתפים פעולה באופן מלא וחיובי, על בסיס הערכה מקצועית הדדית".
 
ממשרד הבריאות נמסר: "בהמשך למבצע הדיגומים המקיף המתבצע בבתי אבות, התגלו מספר חולים מונשמים מאומתים לקורונה במוסד בית הדר באשדוד. המטופלים המונשמים הועברו לבתי חולים כלליים להמשך טיפול. בדיקות חוזרות שנעשו לאחר הגעתם לבית החולים נמצאו שליליות. הועלה חשד לבעיה באחד משלבי תהליך האבחון במעבדה. הנושא נמצא כעת בתחקיר מעמיק".

קורונה בית אבות בית החולים אסותא מכון ויצמן משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד