ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אנטישמיות בגרמניה

יממה לאחר יום השואה: "יהודים לציקלון B", "מרקל יהודייה"

"יהודי, ציון, מוות", אלו הן חלק מהמילים החמורות שהתגלו למחרת יום השואה על מבנים באזור גבול גרמניה-צרפת | עוד נכתב באלת הכתובות כי אנגלה מרקל היא יהודייה

יממה לאחר יום השואה: "יהודים לציקלון B", "מרקל יהודייה"
גרפיטי אנטישמי בגרמניה צילום: באדיבות המצלם

פחות מיממה לאחר יום השואה ובגרמניה נחשפו אתמול (רביעי) כתובות נאצה אנטישמיות נגד יהודים. הכתובות נחשפו בעיר היידלברג הנמצאת בדרום מערב גרמניה בסמוך לגבול עם צרפת.

בכתובת אחת שרוססה על מבנה בעיר נכתב כי קנצלרית גרמניה אנג'לה מרקל יהודייה ומסביב רוססו צלבי קרס, בתוספת ריסוס כתובת "מבקשי מקלט להמית בגז - ציקלון B".

על מבנה אחר בעיר המונה כ-160 אלף תושבים נכתב "יהודי, ציון, מוות".

יעקב חגואל סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית גינה את המעשים והזכיר כי "בשנה האחרונה אנחנו עדים להרמת ראש של נאו-נאצים בגרמניה בפרט ובאירופה בכלל. אנחנו עדים בפעם המי יודע כמה בשנה האחרונה לכתובות אנטישמיות שעלולות להביא לידי אלימות ורצח יהודים ברחבי העולם".

לדבריו, "אנחנו פועלים בכל העולם כדי למגר את האנטישמיות הזו אך לצערי יש ממשלות שלא משקיעות מספיק בנושא. האנטישמיות חייבת להפסק כאן ועכשיו. אני קורא לשגרירי המדינות האירופיות בישראל לקרוא לממשלתם להתערב בנושא ולהשקיע מאמצים כדי שדברים כאלו, כמו שאנחנו רואים בעיר היידלברג לא יישנו".

גרפיטי אנטישמי כתובות גרפיטי אנגלה מרקל אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד