כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

למרות הכל: לבייב במקום ה-7 בעשירי ישראל

רשימת '100‬ העשירים' קובעת: למרות השנה הקשה שעבר, איש העסקים ר' לוי לבייב, עדיין ממוקם בעשירייה הפותחת של עשירי ישראל, עם הון של 6.5 מיליארד שקל, בזכות עיסקי היהלומים

היהלומים נוצצים. לוי לבייב. צילום: ישראל בורדגו
היהלומים נוצצים. לוי לבייב. צילום: ישראל בורדגו

למרות השנה הקשה שעבר, איש העסקים ר' לוי לבייב, עדיין ממוקם בעשירייה הפותחת של עשירי ישראל. כך עולה מרשימת '100‬ העשירים' של 'עסקים מעריב' לשנת ‭,2009‬ המתפרסמת מחר.

לפי 'מעריב', למרות הצרות של 'אפריקה ישראל', עיסקי היהלומים של לבייב עדיין ממקמים אותנו בעשירייה הפותחת, עם הון של 6.5 מיליארד שקל. לבייב ממוקם ברשימה במקום ה-7, המקום בו מוקם גם בשנת 2008.

הרשימה החדשה של '100‬ העשירים' של 'עסקים מעריב' כוללת מספר לא קטן של שינויים, שנבעו במידה רבה מהשלכות המשבר הכלכלי הגדול. אם בשנים האחרונות הרשימה כללה ברובה את השמות של המשפחות ואנשי העסקים הידועים בארץ, הקריסה של 2008 וההתאוששות המסתמנת ב־2009 הצליחו להכניס שינויים לא קטנים להרכב הרשימה.

עם זאת, ישנם שני מקרים בולטים שבהם הצליח המשבר להוביל לקריסת הונם המוערך של מיליונרים מחוץ לרשימה - ליאון רקנאטי בגמול, ופרדי רובינסון במילומור. הראשון - אחד מאנשי העסקים המובילים בישראל בעשורים האחרונים, ומי שהוביל את קבוצת אי.די. בי ערב מכירתה לנוחי דנקנר ב־‭- 2003‬ הסתבך בהשקעה כושלת בחברת הנדל”ן גמול, עד שנאלץ להגיד לבעלי החוב שלה “אין לי יותר כסף להשקיע בחברה ולשלם לכם‭.”‬ רקנאטי ידע גם השקעות מוצלחות יותר השנה, כגון חברת התרופות קמהדע שזינקה - עדיין אי־אפשר לומר שהוא לא מיליונר, אך הונו המוערך לא הצליח להשאיר אותו ברשימה.

היו גם כאלה שיצאו מחוץ לרשימה, או המשיכו להמתין מחוץ לה, לאו דווקא מפני שהיקף הונם ירד בשנה החולפת, אלא בגלל שרף הכניסה עלה משמעותית לאור הגידול בהונם של עשירי המדינה ובגלל כניסות של מיליונרים חדשים לרשימה.

כך למשל, רמי לוי, בעל השליטה ברשת המזון הנקראת על שמו, נכנס השנה לראשונה לרשימת ‭100“‬ העשירים” במקום ה-97 עם הון המוערך ב-660 מיליון שקל. מלך שיווק ה”עופות בשקל” הצליח גם לעורר עניין בקרב משקיעים רבים במניית החברה שלו בבורסה, שזינקה בחדות, והזניקה את שוויו האישי.

כניסה חדשה נוספת לרשימה היא של איש העסקים שאול שני, בעל השליטה בחברת התקשורת GVT בברזיל. שני חתם בשבועות האחרונים על עיסקה שתוביל למכירת החברה בעתיד לפי שווי של יותר מ-3 מיליארד דולר, ובינתיים הוא מכר גם חלק מאחזקותיו בחברה בשווי של יותר מ-600 מיליון דולר.

כניסה בולטת נוספת היא זו של אילן בן-דב, מי שביצע את עיסקת השנה בשוק, כשהפתיע והצליח לרכוש את השליטה בחברת הסלולר פרטנר. אולם, בן-דב עדיין צריך להוכיח כי הוא יודע גם להרוויח מהעיסקה הממונפת, ולהחזיר את ההלוואות הגדולות שנטל כדי לבצעה. בן-דב תופס את המקום ה-100 המכובד ברשימת ‭100“‬ העשירים” עם הון מוערך של 600 מיליון שקל - שעשוי לגדול משמעותית בשנים הקרובות, אילו ידע לנצל היטב את ההזדמנות להרוויח מהעיסקה הגדולה שביצע, ולהחזיר את המינוף הגדול שנטל כדי להגיע אליה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד