כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ברוך דיין האמת

הסוחר מאנטוורפן: ר' אברהם באנאך ז"ל הלך לעולמו

באנטוורפן נפטר לבית עולמו הרב החסיד ר' אברהם באנאך ז"ל מזקני וחשובי חסידי פשעווארסק • הוא הלך לעולמו בשיבה טובה בגיל 90 ולא מנגיף הקורונה

הסוחר מאנטוורפן: ר' אברהם באנאך ז"ל הלך לעולמו
החסיד ר' אברהם באנאך ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: בהלוויה מצומצמת של בני משפחה ליוו למנוחת עולמים את הרב החסיד ר' אברהם באנאך ז"ל מזקני וחשובי הקהילה באנטוורפן בבלגיה ומזקני חסידי פשעווארסק כשהוא בן 90 בפטירתו.

ר' אברהם נולד בשנת תרצ"ב בגליציה להוריו ר' דוב וגעלא באנאך ז"ל נו"נ לבעל ה'פני יהושע', ה'שארית יוסף', ה'תוספות יום טוב' ור' שמעלקא מניקלשבורג זיע"א.

בעודו ילד ברח עם הוריו ממקום למקום מאימת הנאצים ימ"ש, כשבהמשך הוא הופרד מהוריו למחבוא נפרד, ואף הוחבא תקופה קצרה עם עוד ילדים יהודים במנזר בצרפת שם ניצל בהשגחה פרטית במיוחד כשהנאצים ימ"ש באו לחפש אחר ילדים יהודים במקום.

לאחר המלחמה התאחד עם הוריו שניצלו בחסדי שמים ועברו יחד לאנטוורפן, שם למד בימי בחרותו אצל הגאון רבי יצחק דוד קופלמן זצ"ל ראש ישיבת לוצרן שחיבה יתירה הייתה ביניהם גם לאחר חתונתו.

בהגיעו לפרקו נשא לאשה את מרת בריינדל לאה בת ר' ישעיה יצחק עדעל מאנטוורפן, לאחר חתונתם קבעו את ביתם באנטוורפן שם שלח ר' אברהם ידו במסחר, היה ידוע כבעל צדקה עם לב רחב שידו פתוחה לכל דבר שבקדושה, ביתם היה פתוח לכל אורח ונצרך למן החשובים שבעם ולכל אדם שבא לבקש את עזרתו. היה איש שמח ומלא מרץ אשר רבים נהנו להיות בקרבתו ולא חסך מכוחו ומהונו להינות ולעזור לכל אדם בעת שמחה או ח"ו בעת צרה.

בד בבד נקשר מאד לאדמו"ר ר' איצק'ל מפשעווארסק זצ"ל ולחתנו ר' יענקל'ה זצ"ל ובכל דבר ועניין לא עשה בלא שקיבל עצה וברכה, כמו כן היה קשור מאד לאדמו"ר מפשעווארסק שליט"א וכמו כן היה לו מקום של כבוד אצל האדמו"ר מטשערנוביל.

לפני כחצי שנה נפטרה אשתו ע"ה ומאז נחלש מאד עד שביום שלישי השיב את נשמתו ליוצרה.

זכה לראות בנים נכדים ונינים ההולכים בדרך ה'.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

ר' אברהם באנאך ז"ל עם האדמו"ר מפשעווארסק

אנטטורופן ר' אברהם באנאך חסידות פשעווארסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד