י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מזלזלים בפיקוח נפש

הרבי מקרלין: ישנם כאלו שרוצים לפתוח ישיבות

האדמו"ר מקרלין סטולין נשא דברים לאלפי חסידיו דרך הטלפון ותקף בחריפות את אלו הרוצים לפתוח את הישיבות ותלמודי התורה "יש כאלו שאומרים שהם שאלו רבנים ומנהיגים, אנו לא בטוחים שמותר לסמוך על אנשים כאלו גם על שאלות אחרות, אחד שיכול לזלזל בפיקוח נפש של חיי אחרים כל כך בקלות, אנחנו לא היינו סומכים עליהם הרבה"

הרבי מקרלין: ישנם כאלו שרוצים לפתוח ישיבות
חסידי קרלין סטולין צילום: יעקב נחומי

האדמו"ר מקרלין סטולין נשא הערב (חמישי) דברים לחסידיו דרך הטלפון, מדובר בדברי חיזוק שנשא האדמו"ר באורח נדיר לחסידים, שכן תמיד מקפיד הרבי שלא לדבר ברמקול בטישים וכאן ציבור החסידים יכול לשמוע מקרוב את האדמו"ר בגלל נגיף הקורונה. 

האדמו"ר תקף בחריפות את אלו המקלים ראש בנושאים של פיקוח נפש, שרוצים לפתוח את הישיבות ותלמודי התורה. כזכור, הרבי מקרלין היה הראשון שהזהיר מפני המצב והורה הוראות לחסידיו עוד לפני התפשטות המגפה.  

"א גוטן חודש לצערנו המצב עדיין נמשך", פתח הרבי את דבריו לחסידים, "יש עדיין את כל ההגבלות שצריך להיזהר, ואף שזה קשה צריך לשמור על כל ההוראות וההגבלות בלי להקל".

"אין צורך להסביר שזה מאד מאד קשה להיות נעול בבית עם המשפחות ובפרט אלו שיש להם ילדים, כבר דברנו שצריך לחזק אחד את השני, ולהכניס אוירה טובה הביתה עכשיו שכבר התחילו את החיידרים שלומדים מהבית, ויש כאלה שיתחילו ביום ראשון, שמענו שהיה קשיים בקוים, אבל מקוים שזה יסתדר בקרוב, על ההורים לראות שזה יצליח, לראות שהם ילמדו ויחזרו, וככל שניתן שיחזיקו סדר יום נורמלי, הערב פסח ופסח כבר עבר, כולם גם הילדים וגם ההורים צריכים לנסות להיכנס לסדר יום נורמלי".

"לצערנו אנו שומעים גם בזמנים קשים שכאלו, ישנם כאלו שחכמים בעיני עצמם, והם רוצים לפתוח את הישיבות ותלמודי התורה, והם מזלזלים בענין של פיקוח נפש, יש כאלו שאומרים שהם שאלו רבנים ומנהיגים, אנו לא בטוחים שמותר לסמוך על אנשים כאלו גם על שאלות אחרות, אחד שיכול לזלזל בפיקוח נפש של חיי אחרים כל כך בקלות, אנחנו לא היינו סומכים עליהם הרבה".

"כולם יודעים על מה המנהגים בימי ספירת העומר, ומה שקרה בימים אלו, אף שרבנים הקילו השנה קצת, אבל זה הרי בגלל שהיה חסר באהבת חברים, אז זה זמן שצריך להתחזק באהבת חברים, לנסות לעזור אחד לשני ככל שניתן, לחזק אחד את השני, יש כאלה שצריכים עזרה פיזית, יש כאלה שהם בלחץ, שיחזקו אחד את השני כמה שיותר".

"אנו מדברים לא רק על החבורה שלנו, אלא גם עם כל ישראל, אמרנו בפרקי אבות בשבת שעברה, שהמשנה אומרת הוי מקבל כל אדם בסבר פנים יפות, והמשנה לאחר כך לקבל בשמחה, ומה שהרמב"ם אומר שם, אז צריך בימים אלו בפרט להתחזק באהבת חברים ואהבת ישראל, ובודאי לא לפגוע באחר, הרי רואים אצל משה רבינו, שאחד רצה להרביץ לחברו אף שרש"י כותב שהחבר לא היה צדיק גדול, עם כל זה משה רבינו קרא למכה רשע, צריך מאד להיזהר לא לפגוע ביהודים, רק באהבה ואחוה ושלום וריעות, וכשנוהגים כך, אפשר לעבור ולהתגבר על הרבה צרות".

"הרי בימי הספירה מתכוננים לקבלת התורה, אז בודאי צריך לראות ללמוד כמה שיותר, בעז"ה יתחילו הכוללים והישיבות גם מהבית, אז לראות לנצל את הזמן וללמוד אף יותר מהסדרים שהישיבה קבעה, אף שזה לא נח שיושבים בבית והמקום צר, הרי כתוב בספה"ק בית אהרן לא יהא לבך חלוק על המקום, שאף שהמקום לא נוח וצר, עם כל זה צריך להתחזק וללמוד כמה שיותר ולנצל את הזמן ושיהיה הכנה לקבלת התורה. ולהיות ערליכע וחסידישע אידן, להחזיק חזק יחד ובשמחה, אף שקשה שלא מתראים ושנמצאים בריחוק מקום, אבל בקירוב לבבות, והשם יעזור שנצא מהצרות ונוושע בישועה שלמה, אם נעשה את כל מה שצריך", כך הרבי מקרלין.

קרלין סטולין קורונה תלמודי תורה ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד