כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הממשלה דנה בהקלות נוספות

ביקורת קשה על התנהלות משרד הבריאות והמנכ"ל

"מי הוא שיחליט מה הציבור יכול ולדבר בשמו, בלי נתונים ובלי עובדות? הוא בכוונה גורר רגליים כדי להרוויח זמן", כך מצוטט בכיר מבין מקבלי ההחלטות כנגד מנכ"ל משרד הבריאות | בתוך כך, הממשלה דנה באישור הקלות נוספות למשק ולאזרחים

ביקורת קשה על התנהלות משרד הבריאות והמנכ"ל
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

בשעות אלו מתקיימת ישיבת ממשלה בנושא אישור הקלות נוספות במשבר הקורונה. דנה ויס מדווחת כי מזכיר הממשלה צחי ברוורמן אמר לשרים - "יש כוונה לקיים עוד הלילה את ישיבת הממשלה כדי לאשר הקלות אך ממתינים לסיום הניסוח המשפטי שלהן".

בתוך כך, בחדשות 12 דווח כי בכירים בקרב מקבלי ההחלטות מטיחים ביקורת קשה על משרד הבריאות בכלל ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב בפרט, בכל הנוגע לאמון הציבור במערכת.

על פי הדיווח, גורם בכיר אמר כי "יש פה בלבול מוחלט, חושבים שאנחנו פה מדינה טוטליטרית שמודיעה לאזרחים מה מותר להם, שבה האזרחים צריכים לקבל רשות לצאת לרחוב, לעשות ספורט ולהתפרנס. לא יכול להיות שהתשובה של בר סימן טוב ל'למה כן לפתוח חנות אחת ולא שנייה?' היא 'הציבור יכול לעמוד בזה'".

אותו גורם המשיך לבקר את התנהלותו של בר סימן טוב: "מי הוא שיחליט מה הציבור יכול ולדבר בשמו, בלי נתונים ובלי עובדות? הוא בכוונה גורר רגליים כדי להרוויח זמן שהוא לא מנצל כמו שצריך".

מוקדם יותר דיווחנו כי על פי המסתמן, תאושר פתיחת חנויות נוספות, בהן מספרות שייפתחו בכפוף לדרישות מיגון מחמירות הכוללות מסיכות, כפפות, חיטוי, איסור התקהלות לקוחות ומגן עיניים לספרים. בנוסף, במשרד הבריאות נוטים לאשר גם את סעיף הטייק אווי - איסוף עצמי ממסעדות, שהמשמעות שלו תהיה פתיחה של עסקי מזון ברחוב, תחת הגבלות מיגון והיגיינה. 

למרות הרצון לחזור לשגרה מלאה, גם במשרד האוצר וכל שכן במשרד הבריאות מסכימים שיש צורך לייצר מדדים מספריים קבועים של תחלואה, תמותה ומאושפזים קשה. על פי הסעיפים הללו ייקבע בהמשך האם להמשיך ולהקל בהנחיות עד לחזרה שגרה מלאה, או לחילופין לחזור אחורה ולהגביל בחזרה.

במשרד האוצר דורשים בנוסף לאשר פתיחת שווקים וקוסמטיקה, אולם במשרד הבריאות חוששים בשל המצב, והנושא עדיין במחלוקת ונמצא על שולחן הדיונים.

קורונה משה בר סימן טוב משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד