כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בלעדי • תוקף במפגש סגור

הפרופסור המקורב לליצמן: "המדינה כלאה חרדים וגרמה לחממת קורונה"

במפגש סגור תקף הפרופ' הבכיר זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים הדסה בירושלים, את התנהלות הממשלה במשבר הקורונה, ומסביר מדוע מספרי החולים גבוהים דווקא בציבור החרדי • "המדינה גרמה לחממת קורונה בבני ברק ובירושלים" • הציטוטים המלאים בלעדי ל'בחדרי'

הפרופסור המקורב לליצמן: "המדינה כלאה חרדים וגרמה לחממת קורונה"
פרופסור זאב רוטשנטיין ויעקב ליצמן צילום: פלאש 90

בלעדי: במפגש סגור שקיים בימים האחרונים מנכ"ל בית החולים 'הדסה' הפרופסור זאב רוטשטיין, הוא ביקר את התנהלות הממשלה ואת התנהלותו של חברו הקרוב, שר הבריאות יעקב ליצמן. הביקורת היא על החלטתם להטיל את הסגר על העיר בני ברק וחלק מהשכונות החרדיות בירושלים. לטענתו המקצועית של רוטשטיין, הסגר, אותו הוא מגדיר כ'כליאה', הוא הגורם למספר החולים הגבוה דווקא בציבור החרדי בהשוואה לציבור הכללי בישראל.

יש סיבה מאוד מאוד ברורה מדוע אחוז הלוקים במחלת הקורונה גבוהה יותר בתוך הציבור החרדי" כך פתח פרופסור רוטשטיין את דבריו במפגש הסגור. לטענתו, "זה לא קשור בציבור עצמו, אלה בתנאים בהם חי הציבור החרדי". הוא מסביר כי, "כמו שאנחנו יודעים הציבור החרדי חי במטרים מרובעים ספורים", שלדבריו, "כמות המטרים המרובעים לנפש בין הציבור החרדי לציבור החילוני - אין מה להשוות ביניהם".

"יש שכונות בירושלים, ששמה, הצפיפות של המשפחות היא גדולה מאוד", מוסיף הפרופסור, שמציין עוד, כי, "אנחנו מדברים על משפחות עם הרבה ילדים. הם חיים בצניעות, בדירות קטנות, בתוך תנאים כאלה", ולכן הוא טוען כי "העברה של הוירוס מאחד לשני בתוך המשפחה היא גבוהה מאוד". כאשר מרבית החולים בבני ברק, כך על פי הבדיקות של משרד הבריאות, נדבקו מחברי המשפחה הגרעינית או מהסביבה הקרובה.

פרופסור רוטשטיין, שלו היכרות רבה עם הציבור החרדי טוען עוד ומאשים, כי, "אם נוסיף על זה את הסגר, שכולא את הציבור בתוך הבתים הקטנים - לא מאפשר לאנשים לצאת החוצה", הוא טוען נחרצות ש"הרי יצרנו חממה של הדבקה. ומכאן", הוא מסביר, "הציבור החרדי גם בבני ברק וגם בירושלים חלה באוחזים גבוהים, יותר מאשר הציבור החילוני".

מנכ"ל בית החולים מאשים וטוען כי מספר החולים הגבוה "לא קשור אליהם", אלא לטענתו "זה דווקא קשור במדינה, שכפתה עליהם להיות סגורים, בתוך שטחים קטנים, מבלי שהם יוכלו לצאת החוצה".

יעקב ליצמן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד