כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הממשלה אישרה הקלות נוספות

חנויות הרחוב ייפתחו; הקניונים יישארו סגורים

ההקלות שבדרך: חנויות ומספרות ייפתחו, יתאפשר איסוף עצמי ממסעדות ועוד • במקביל: תוגבר האכיפה ויוכפלו הקנסות

חנויות הרחוב ייפתחו; הקניונים יישארו סגורים
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שבסוף השבוע שעבר הממשלה אישרה גל ראשון של הקלות למשק, היום (שישי) אישרה הממשלה פתיחת ענפים נוספים במשק. ההקלות כוללות פתיחת חנויות ומספרות - למעט קניונים. כמו כן, יתאפשר איסוף עצמי ממסעדות ("טייק אוויי"), אך ללא ישיבה בבית העסק, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. בהתאם להנחיות החדשות תוגבר האכיפה ויוכפלו הקנסות.

ההקלות שהממשלה אישרה כוללות אישור עסקים למכירת מזון שיוכלו לאפשר ללקוחותיהם איסוף עצמי בהתאם לשמירה על היגיינה: שיבוץ עובדים במשמרות קבועות, שמירת מרחק של שני מטרים, חובת לבישת כפפות ומסיכות על כל העובדים וויסות כניסת הלקוחות. בשלב זה, לא תותר חזרה לפעילות של קוסמטיקאיות ומכוני יופי.

ע"פ ההחלטות, בעל העסק ישגיח על כניסת המבקרים כך שלא ישהו בכל עת בתוך העסק לקוחות ביחס של יותר מ-2 לקוחות לכל ספר, בכל עת לא ישהו בעסק יותר מ-4 לקוחות סך הכל, ובעסק שגודלו מעל 75 מ"ר לא יותר מ-6 לקוחות, ובעסק שגודלו יותר מ-100 מ"ר לא יותר מ-8 לקוחות. המפעיל מקום או עסק בניגוד לתנאים דינו מאסר 6 חודשים או קנס.

כמו כן, הממשלה אישרה בתקנות שעת חירום למפקחים שהוסמכו על ידי מנהל רשות הטבע והגנים להטיל קנסות על אנשים. גם למפקחים ברשויות המקומיות יוקנו סמכויות אכיפה על החנויות ומספרות. פקחים אלה יורשו גם לאכוף בתוך חנות, את החובה על בעל מקום שלא להכניס אדם שאינו חובש מסיכה.

עוד אישרה הממשלה את בקשת שר העבודה הרווחה אקוניס, לפיה כל עובדי הרווחה של המשרד יחזרו לעבודה מלאה ביום ראשון, זאת בנוסף להחרגה של עובדי הרווחה ברשויות המקומיות.

הדיון לאישור ההקלות נדחה מספר פעמים וזאת עקב אי הסכמות בין השרים למשרד הבריאות בשורה של נושאים, במשרד הבריאות הסכימו על החזרת עבודת הספרים, אך התנגדו להחזרת הקוסמטיקאיות, והשרים דרשו להתיר גם אותם, כמו כן, במהלך הדיונים התעקשו נציגי משרד האוצר לפתוח חנויות אופנה והנעלה, ובמשרד הבריאות התנגדו לכך בתחילה.

יש עוד כמה נושאים שצפויים לעלות לאישור הממשלה בדיון הבא שייערך להקלות במשק, אחד מהם הוא נושא פתיחת הקניונים, באוצר כבר פנו לקניונים וביקשו מהם להיערך לפתיחה עם אפליקציה לרישום הקונים, נושא נוסף שעמד על הפרק בדיונים הוא החזרת מערכת החינוך. במשרדי האוצר והחינוך דורשים להחזיר בהדרגה את מערכת החינוך אחרי יום העצמאות, בתאריך יעד של 3 במאי. לפי התכנית, הגנים והכיתות הנמוכות יוחזרו בתחילה בקבוצות קטנות.

במקביל לשורת ההקלות, הממשלה כבר אישרה תכנית סיוע מורחבת לעצמאים ועסקים קטנים בסך שמונה מיליארד שקלים. 5.2 מיליארד שקלים יוענקו לטובת השתתפות בהוצאות קבועות עסקים קטנים. המענק יוכל להגיע עד לסך של 400 אלף שקלים, כתלות בהיקף הירידה בפעילות כל עסק. המענק ישולם על ידי רשות המסים החל מחודש מאי.

2.8 מיליארד שקלים נוספים יוקצו לפעימה השנייה במסגרת הסיוע לעצמאים, שהיקף פעילותם ירד בהיקף של 25% לפחות בחודשים מרץ-יוני. הסיוע יועבר לעצמאים בני 20 ומעלה. סכום המענק ייקבע בגובה של 70% מההכנסה החייבת החודשית הממוצעת, ועשוי להגיע עד ל-10,500 שקלים. החל מהכנסה של 480 אלף שקלים בשנה המענק יופחת באופן הדרגתי עד לסכום של 3,000 שקלים. ניתן יהיה להגיש בקשות למענק דרך אתר רשות המסים החל מהשבוע הראשון של חודש מאי. המענק צפוי לעבור ישירות לחשבון הבנק של הזכאים במחצית הראשונה של חודש מאי.


עוד אישר משרד האוצר מתן מענק ההסתגלות המיוחד לבני 67 ומעלה שאיבדו את מקום עבודתם בעקבות משבר הקורונה. בהתאם לכך, הוחלט על מענק נוסף בחודש מאי של עד 4,000 שקלים למפוטרים מחודשים

קורונה החלטת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד