כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ציוד על הרצפה וזלזול בכספי ציבור

מדאיג: כך נראה המרכז הלוגיסטי של הציוד הרפואי לטיפול בנגיף

ציוד רפואי מושלך על הרצפה, מעט אנשי צוות שפועלים ובעיקר – זלזול בכספי הציבור • כך נראה המרכז הלוגיסטי של הציוד הרפואי לטיפול בנגיף

מדאיג: כך נראה המרכז הלוגיסטי של הציוד הרפואי לטיפול בנגיף
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הבלגן חוגג: ישראל מתמודדת מול מגיפת הנגיף הקוררונה בכל הכלים העומדים לרשותה, ראש הממשלה מבהיר כל העת כי מדובר במלחמה לכל דבר מול אויב שאינו נראה, ובמלחמה כמו במלחמה הכל אמור להיות מסודר וערוך היטב.

אלא שהמרכז הלוגיסטי של משרד הבריאות הנמצא בבאר יעקב אשר בו נמצא כל הציוד למלחמה בנגיף ומשם נשלח לבתי החולים ברחבי הארץ אמור להיות גם כך ערוך ומסודר היטב, אלא שבפועל, מתגלה במקום בעיות ניהול ותפעול חמורות: ציוד רפואי מושלך על הרצפה חשוף לתנאי מזג האוויר שפוגעים באיכותו, מעט אנשי צוות שפועלים ובעיקר – זלזול בכספי הציבור, בכך שאותו ציוד מגיע ליעד כשאינו תקין, כך בדיווח בחדשות 12.

הציוד הרפואי לטיפול בקורונה מגיע למרכז הלוגיסטי מיד עם נתיתתו בישראל, ושם אמורים למיין אותו לפי סוגים, לקטלג ולמספר אותו, בטרם הוא מועבר לשימוש. אלא שהדברים נראים אחרת לחלוטין: מדברים שם על שערורייה של ממש, חוסר חסר טוטאלי בניהול האירוע.

יש מחסור באנשי הצוות המתפעלים את המקום, בסה"כ 7 אנשי צוות ממשרד הבריאות ועוד כמה אנשים שנשלחו ממשרד הבטחון לתגבר את המקום. כשהמשאיות מגיעות להעמיס את הסחורה מתגלה חוסר משמעותי בארגון: לא ממלאים טפסים, אף אחד מהגורמים לא יודע איזה ציוד יצא מהמרכז ולאיזה בית חולים.

הציוד כולו ממומן ע"י הציבור ואמור להגיע בסופו של דבר לחולים, אך בכל זאת מאוחסן בתנאים גרועים, ציוד שאמור להיות בקירור נמצאו מושלכות בחוץ - חשופות לשמש, וגם לגשם בחלק מהימים. כתוצאה מכך, הציוד נפגם ונהרס עוד בטרם הגיעו לידי צוותי הרפואה. כך גם לגבי המסכות וחליפות המגן, שארגונן נערך אף הוא ללא בקרה – ובתי החולים והמרפאות לא מקבלות לידיהן את מה שדרוש להן.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "מהתמונות שקיבלנו נראה שפותחים מארזים של ציוד. במידה וישנה תקלה היא תטופל".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד