י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בגיל 52

אשת הנגיד ומכניסת האורחים נפטרה מהמחלה

בדמי ימיה ולאחר שלוש שנים שחלתה במחלה הממאירה ל"ע השיבה הגברת רייקל פאזען ע"ה את נשמתה ליוצרה כשהמוני מכרי המשפחה מבכים את לכתה בטרם עת כשהיא משאירה בביתה שלושה ילדים שטרם זכתה להוביל לחופה

אשת הנגיד ומכניסת האורחים נפטרה מהמחלה
נרות. אילוסטרציה צילום: pexels

ברוך דיין האמת: משכונת סטמפורד היל בלונדון מגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותה של האישה החשובה והצדקנית מרת רייקל פאזען ע"ה נינת מרן בעל ה'חתם סופר' זיע"א

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפני כשלוש שנים חלתה במחלה הידועה ר"ל כשהיא מתמודדת ומזדככת בייסורים קשים ומרים, כשגם בתקופה זו לא סגרה את ביתה שהמשיך להיות פתוח לכל מבקש ונזקק.

כאמור אמש בשעת לילה השיבה את נשמתה ליוצרה למגינת לב משפחתה הגדולה ידידיה ומכריה כשרק בשבוע שעבר בכ"ט ניסן חגגה את יום הולדתה ה- 52.

מרת רייקל פאזען ע"ה בתו של הרה"ג רבי יחזקאל האניג זצ"ל שהיה מלחין נודע, ושיריו מהווים נכסי צאן ברזל בציבור החרדי, ר' יחזקאל הינו גיסו של הפוסק הגאון רבי נתן גשטטנר זצ"ל בעל 'להורות נתן'.

בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה הנגיד המפורסם הרב יעקב אהרן פאזען שנודע בעיר לונדון במעשי החסד הכבירים ובלבו הפתוח לכל יהודי.

המנוחה ע"ה נודעה לאות ומופת בענווה ובפשיטות בה התהלכה. ביתה היה פתוח לרווחה לכל מבקש, לאורחים שהגיעו ללונדון לצורך שמחות וכדו', לשדרי"ם ומשולחים שהיו זקוקים לקורת גג, ולכל מי שהזדמן לשכונה תמיד הייתה דואגת לרווחת כל אחד באשר הוא ללא כל הבדל במעמדו.

במשך שנים רבות שימשה כמחנכת בבית הספר לבנות בשכונת סטמפורד היל שם גידלה תלמידות רבות לתפארת בית ישראל.

הותירה אחריה משפחה לתפארת בנים וחתנים תלמידי חכמים נודעים ואנשי חסד מפורסמים, בנה הרה"ג רבי יוסף יצחק פאזען מרביץ תורה בלונדון, בנה הרה"ג רבי חנניא פאזען מגיד שיעור בישבות סאטמאר ומתיבתא, בן נוסף הוא איש החסד הרב חיים פאזען הבעלים של רשת מאפיות קאהנ'ס וגרודזינסקי.

חתניה: הרב הגאון רבי יהודה פישר מחשובי תלמידי החכמים בירושלים הרב הגאון רבי חיים אלעזר ליפשיץ מירושלים, ואחרון החתנים הרב יעקב הירשלר נכדו של גאב"ד זכרון מאיר הגאון רבי חיים מאיר וואזנר. למגינת לב הותירה אחריה שלושה ילדים שאינם נשואים.

הלוויתה תיערך הבוקר (ראשון) כפי הוראת השלטונות בבריטניה. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

לונדון סטמפורד היל רייקל פאזען מאפיית גרודזינסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד