ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
המהלך של ליצמן - השאלות • פרשנות

תרגיל פוליטי או הוראה מגבוה; ומה יעשה לאחר כתב האישום?

עזיבתו הפתאומית של ליצמן את משרד הבריאות מעלה מספר סימני שאלות על המהלך • האם מדובר במהלך פוליטי מבריק מצדו, או שמא הצעד נעשה בניגוד לרצונו ובעקבות בעיות בתפקוד של מערכת הבריאות על רקע הקורונה • ומה יהיה ביום שאחרי הגשת כתב האישום? • פרשנות

תרגיל פוליטי או הוראה מגבוה; ומה יעשה לאחר כתב האישום?
השר ליצמן צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

קרב הגרסאות של ליצמן: בסביבתו של יו"ר יהדות התורה ליצמן ניסו לשדר רושם שכביכול מדובר במהלך תדמיתי שעשה ליצמן. לטענת מקורביו, ליצמן רצה תחילה לבסס את מקומו במשרד הבריאות. זאת אל מול דרישת כחול לבן וקולות שנשמעו גם בליכוד כי עליו לפנות את תפקידו, בשל התנהלות המשרד מול משבר הקורונה - ובכלל בכל הנעשה במערכת הבריאות.

אנשיו טענו, כי רק לאחר שליצמן ביסס את מקומו והתגבר על כל המכשולים הפוליטיים - שהערימו עליו בכחול לבן וכן גורמים נוספים - ולאחר שמקומו במשרד הבריאות הובטח לו לקדנציה נוספת, אז ורק אז, הוא החליט להתגייס למאבק במשבר הדיור שמורגש היטב בציבור החרדי והיה לחלק מהבטחת הבחירות.

גם בתקשורת הועבר המסר כי ליצמן מתפנה לפעול בנושא הדיור. ליצמן צוטט באומרו לראש הממשלה נתניהו כי הוא "מיצה" את כהונת 10 השנים במשרד הבריאות וכי הוא נכון לאתגר הבא. הקולות ברחוב החרדי, בדגש על אגודת ישראל, הם אלו שדרשו מהחרדים לקחת את תיק השיכון ולהביא לפתרון מול המצוקה הכואבת ובשל כך הוא נעתר.

אלא שבחסידות גור מספרים סיפור אחר. לו היה הדבר תלוי ברצונו של ליצמן, כך לטענת יודעי דבר, הרי שהיה ממשיך לקדנציה נוספת במשרד הבריאות. אלא שבהפתעה גמורה הוא קיבל הוראה מרבו האדמו״ר מגור לעזוב את הבריאות לטובת משרד השיכון, ומייד אח"כ עלתה לראשונה הדרישה בפני ראש הממשלה.

את העמדה של החסידות על המתחולל במשרד הבריאות לא ניתן היה להסתיר. העיתון ׳המודיע׳, השופר של חסידות גור, שמאמרי המערכת נכתבים שם בהוראה מגבוה, תקפו את התנהלות מערכת הבריאות בדגש על ההחלטה להטיל סגר על העיר בני ברק. בעיתון תקפו במספר הזדמנויות בשבועות האחרונים את הצעד, מבלי להזכיר את יוזם המהלך ליצמן.

אז האם ליצמן אכן יזם מהלך פוליטי מבריק כדי שהדבר לא יתפרש כהדחה, או שמא אכן פניו נועדו לטפל במצוקה החריפה של משבר הדיור. כך או כך ניתן לסכם כי ליצמן הוכיח כוח פוליטי - מחד, ניצח את מתנגדיו ונשאר בתפקיד שר; ומאידך, יהיה קשוב לצורכי הציבור וישרת את מצביעיו מהמקום שביקשו - משרד השיכון.

שאלה נוספת שנשאלת בימים אלה בחדרים הסגורים, אך טרם התקיים דיון מעשי לגביה, היא על הנעשה ביום שאחרי הגשת כתב האישום נגד ליצמן. על פי יודעי דבר במערכת המשפטית היום הזה קרב ובא, או אז יאלץ ליצמן להתפטר מתפקידו כשר - ולהתקפל, יחד עם הנציגות של יהדות התורה ואגודת ישראל סביב שולחן הממשלה.

האם ליצמן יתחלף עם גפני בתפקידים ויכהן כיו"ר ועדת הכספים? האם יכהן כח"כ פשוט בזמן שגור תאבד את הכוח בממשלה לטובת מקלב ופרוש? האם יעזוב את המערכת הפוליטית לטובת אליהו חסיד "היורש"?  התשובות, כך על פי יודעי דבר, יינתנו בקרוב בגרסת המציאות.

קורונה יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד