כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
העקומה משתטחת

200 קרבנות קורונה בישראל; זו מפת התפשטות המגיפה

על פי נתוני משרד הבריאות בכל הנוגע לכמות הנדבקים בערים השונות בישראל וכן מספר החולים הקשים, כל אלו מעידים כי ישראל הצליחה בשלב הראשוני להשתלט על נגיף הקורונה • כל הנתונים והסטטיסטיקות לפי ערים

200 קרבנות קורונה בישראל; זו מפת התפשטות המגיפה
מתחם בדיקות קורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בחסדי שמים נראה כי ישראל מצליחה להשתלט על המגיפה ולשטח את העקומה, מאתמול בערב (שבת) נוספו רק מאה חולי קורונה חדשים ונכון להיום ישנם בישראל 8,596 חולים פעילים ובשעות הצהריים נפטרה החולה ה-200 בבית החולים שיבא תל השומר.

אך למרות שברוב חלקי הארץ הנגיף עצר מלהתפשט, ישנן ערים שבהן המגיפה מוסיפה להתפשט בקצב מעורר דאגה. מנתוני משרד הבריאות ניתן לראות שהקפיצה הגדולה ביותר בחולים נרשמה ביישוב הבדואי חורה שבנגב.

ע"פ נתוני משרד הבריאות בשלושת הימים האחרונים זוהו 16 חולים חדשים ביישוב חורה ובסך הכל ישנם שם 19 חולים, מדובר בגידול של 533%. בכפר כנא נרשם גידול של 75%, כשעוד שישה חולים זוהו ביישוב בשלושת הימים האחרונים.

בירוחם זוהו שני חולים נוספים המהווים עלייה של 28.6% בתחלואה בשלושת הימים האחרונים. בנתיבות, שהוכנסה לסגר מקומי בעקבות ארוחת ליל הסדר שהתקיימה בניגוד להנחיות, זוהו ארבעה חולים נוספים ובסך הכל ישנם ביישוב 89 חולים - עלייה של 4.7%. בסח'נין חלו 15 תושבים בסך הכל, מהם שלושה זוהו בימים האחרונים - עלייה של 25%. ברהט זוהו 5 חולים חדשים ובסך הכל ישנם בעיר הבדואית 12 חולים - עלייה של 10.6%.

עוד עולה מהנתונים שמפרסם משרד הבריאות כי הסגר יעיל מאוד לעצירת התפשטות הנגיף, כך בבני ברק שהוטל עליה הסגר זוהו רק עוד 81 חולים, שמעלים את כמות התחלואה ל-2,747 חולים, אבל מדובר בעלייה של 3% בלבד – ירידה משמעותית בהדבקה על רקע הסגר שהוטל על העיר.

גם בדיר אל אסד שהוטל שעליה הוטל סגר בשבוע באחרון עקב התפרצות הנגיף שם, הסגר הוביל לשליטה בהתפשטות המגפה עם שלושה חולים בלבד שזוהו בשלושת הימים האחרונים, גידול של 2% ובירושלים, גידול של 132 חולים ל-3,279 חולים בסך הכל – עלייה של 4.2%.

בבית שמש, בה גם הוטל סגר מקומי על מספר שכונות, זוהו עוד 24 חולים, ובסך הכל ישנם בעיר 436 חולים מאומתים, עלייה של 5.8% בשלושת הימים האחרונים.

החדשות הכי טובות הן שב-115 יישובים מתוך היישובים בהם יש מעל 5,000 תושבים כלל לא התגלו חולים חדשים בשלושת הימים האחרונים. ובתל אביב התגלה חולה אחד בששת הימים האחרונים.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד