ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
בצל הסגר והקורונה • מיוחד

צפו: היהודי הבודד שזכה לפקוד את הציון בקערעסטיר

95 שנים אחרי הסתלקותו של הצדיק ר' ישעיל'ה מקערעסטיר זי"ע - ציונו ריק מאדם ביום פטירתו בעקבות מגיפת הקורונה. היחיד שכן זכה להיות שליחם של ישראל, הוא חסיד המתגורר בעיירה שנים רבות • בשיחה עם 'בחדרי' הוא מספר על התחושות ומזהיר לבל יעזו להגיע למקום ולגרום חילול השם ונזק לעתיד • מיוחד

צפו: היהודי הבודד שזכה לפקוד את הציון בקערעסטיר
נתנאל לוי קינשטיין מדליק נר בקערעסטיר צילום: באדיבות המצלם

בעולם החסידות מציינים היום - ג' אייר, את יום הסתלקותו ה-95 של פועל הישועות הנודע הרה"ק רבי ישעיל'ה שטיינר זי"ע הטמון בעיירה קערעסטיר שבהונגריה, ולראשונה מאז פטירתו, אין אפילו מנין יהודים שיפקדו את המקום. שהפך בשנים האחרונות למוקד עלייה המונית לאורך השנה כולה, זאת בעקבות נגיף הקורונה הקטלני שהצריך סגר כללי על הונגריה כולה ואין יוצא ואין בא.

מי שכן זכה לפקוד את הציון והיה שליחם של ישראל, הוא ר' נתנאל לוי קינשטיין, חסיד שמתגורר עם אשתו ובתו הקטנה בת השנתיים בעיירה קרעסטיר בהונגריה. ביתו ממוקם כ-600 מטרים מציונו של הצדיק ר' ישיעל'ה מקערעסטיר זצ"ל.

ר' נתנאל לוי שנפשו נקשרה בצדיק, מתגורר במקום שנים רבות ובאופן קבוע הוא מגיע יום יום למקום להתפלל ולהדליק נרות. נתנאל סיפר ל'בחדרי חרדים' כי בימים אלה הוא נמצא לבד בעיירה, וכי הגויים מתנהגים אליו מאד יפה והוא לא נתקל בשום מקרה אנטישמי, וכי הוא התפרנס עד היום מהסעת חרדים שהגיעו לשדה התעופה ובחזרה מהעיירה, הוא ורעייתו תמיד מוודאים שהציון מוגן ומשומר.

קינשטיין מספר כי כרגע יש שם רק חרדי אחד שהגיע מאמריקה, הלא הוא ר' משה יוסף פרידלנדר, מנהל הכנסת אורחים 'ישעיל'ס גאסט הויז', שנמצא בבידוד לעוד עשרה ימים לאחר שהגיע מארצות הברית לפני ארבעה ימים.

נתנאל ביקש להודיע באמצעות 'בחדרי חרדים' לכל החפצים להגיע לציון להתפלל, כי "אסור להגיע למקום בשום אופן, יש סגר במדינה, ואם מישהו ינסה להסתנן למקום הוא יעצר ויגרום לחילול השם גדול, זה יעשה נזק להמשך הגעת יהודים למקום", טוען נתנאל בצדק.

באשר למעשיו בעיירה, מספר נתנאל כי הוא מתפלל כל יום במקום ומדליק נרות בשביל לפעול ישועה לסיום מגיפת הקורונה, נתנאל שואף להגיע לארץ ישראל בקרוב, אך בינתיים זה לא מתאפשר בגלל הסגר האווירי בישראל.

בתיעוד מיוחד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראה ר' נתנאל לוי מדליק נר לעילוי נשמת הצדיק ומעתיר למען עם ישראל כשהוא מניח ערימת קוויטלאך על ציונו של בעל ההילולא.

זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל. 

רבי ישעילה מקרעסטיר יום הילולא קורונה הונגריה נתנאל לוי קינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד