י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"סכנה פחותה"

חוקר מצרפת: הילדים אינם מפיצים את הנגיף

"ילדים נמצאים בסכנת הידבקות פחותה. אנחנו רואים את זה במדינות שבדקו הרבה מאוד ילדים כמו דרום קוריאה", כך טוען ד"ר צרפתי שביצע מחקר בעניין

חוקר מצרפת: הילדים אינם מפיצים את הנגיף
ילדים עם מסכות במאה שערים צילום: שוקי לרר

העולם כולו חוקר את דרכי הידבקות הנגיף והשלכותיה, מה הם הדרכים להימנע מהידבקות ואיך אפשר לחזור לשגרה תוך שמירת כללי הזהירות הנדרשים, מחקרים רבים נעשים כולל ברגעים אלה, אחד הנושאים החשובים ביותר שיש להם השפעה על השחרור מהסגר ופתיחת מערכת החינוך הוא האופן שבו ילדים נושאים ומעבירים את נגיף הקורונה, מחקר שביצע חוקר מצרפת טוען כי ילדים כמעט ואינם מדביקים.

תחילה דובר בתקשורת על כך שהילדים הם מפיצי על ויש סכנה גדולה בעקבות כך לפתוח חזרה את המערכת החינוך, אולם מחקר עדכני שנערך באוניברסיטה העברית והדסה קובע כי הילדים אינם מדביקי על ואפשר לפתוח את בתי הספר. ד"ר קוסטס דניס מצרפת מצטרף לתפיסה הזו בשיחה ל-ynet אמר כי שרשרת הדבקות בין ילד בן 9 חולה בקורונה ל-172 מגעים וגילה כי אופן ההדבקה בקרב ילדים שונה מאופן ההדבקה בקרב מבוגרים.

ד"ר דניס הסביר: "אנחנו חקרנו ילד בן 9 שבזמן שהוא היה סימפטומטי, הוא הלך לשלושה בתי ספר ולמועדון סקי. שם אנחנו זיהינו 172 מגעים איתו, יצרנו איתם קשר ואף אחד מהם לא נמצא חיובי לווירוס הקורונה. בנוסף, אנחנו יודעים ש-64% מהמגעים שלו נדבקו בווירוסים אחרים".

הוא סיכם ואמר: "מה שאנחנו יכולים להסיק באופן כללי על ילדים זה שילדים נמצאים בסכנת הידבקות פחותה. אנחנו רואים את זה במדינות שבדקו הרבה מאוד ילדים כמו דרום קוריאה. אנחנו יודעים בוודאות שילדים מפתחים הרבה פחות תסמינים ביחס לשאר האוכלוסייה אנחנו רואים את זה לאורך כל המדינה. פחות או בין 1-1.5% מהמקרים המאומתים הם ילדים".

מחקר חדש קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד