כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעקבות משבר הקורונה

השגרירות הישראלית תרמה טון אורז לנזקקים

שגרירות ישראל בוייטנאם תרמה אתמול טון של אורז לנזקקים בהאנוי, בירת וייטנאם. שגרירות ישראל היא השגרירות הזרה הראשונה שהצטרפה למאמץ

השגרירות הישראלית תרמה טון אורז לנזקקים
שגריר ישראל בוייטנאם נדב אשכר מחלק אורז לתושבים צילום: באדיבות המצלם

מאות הנזקקים בהאנוי, בירת וייטנאם, שרבים מהם איבדו את מקורות פרנסתם עקב משבר הקורונה, קיבלו מנת אורז בת 3 קילו שתאפשר להם ולמשפחתם לשרוד שבוע נוסף.

מבצע תרומות האורז בוייטנאם החל כבר לפני שבועיים, ע״י תורמים מקומיים. שגרירות ישראל היא השגרירות הזרה הראשונה (ולפי שעה היחידה) שהצטרפה למאמץ, דבר שזכה להוקרה רבה.

שגריר ישראל בויאטנם, נדב אשכר, מסר את החבילות לידיהם של הנזקקים. בדבריו לתקשורת הוייטנאמית שסיקרה את הפעילות אמר כי ״התרומה מייצגת את הרוח הישראלית. רוח של ערבות ועזרה הדדית. היא אף מסמלת את ידידותו של עם ישראל לעם הוייטנאמי. אם הצלחנו בכך להקל ולו במעט, על אותם הזקוקים לכך, יהא זה שכרנו״.

גם הקונסוליה הישראלית בגוואנגז׳ו שבסין מסייעת למאות אלפים בדרום מזרח סין לחזור לשגרה שלאחר מגיפת הקורונה.

פלג לוי הקונסול הכללי של ישראל בגוואנגז'ו

במסגרת פרויקט ייחודי של הקונסוליה הישראלית בגוואנגז׳ו שנקרא ״זורעים את העתיד״, יחולקו מאות אלפי ערכות זרעים. הערכות יכילו זרעים של צמחי מרפא ופרחי נוי שיוכלו להיזרע באדניות ובמרפסות של עשרות אלפי משקי בית בדרום סין. הערכות יגיעו עם כרטיס הסבר על הפרויקט, עם תצלומי נופים משולבים של ישראל וגוואנגז׳ו ולצידם לוגו מדינת ישראל.

״המסר העיקרי ביוזמה הוא של אופטימיות״ אומר פלג לוי, הקונסול הכללי של ישראל בגוואנגז׳ו, ״בסין מנסים בזהירות לחזור לשגרה של אחרי קורונה ולנו חשוב לקחת חלק בתקווה שהחיים אט אט חוזרים למסלולם״ אמר לוי.

עד עתה חולקו כבר עשרות אלפי ערכות בערים שנזן ודונגגואן בעמדות מיוחדות שהוקמו במרכזי קניות, תחנות אוטובוסים ומרכזי ספורט.

קורונה ויאטנם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד