כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אבדה בבני ברק

איש החסד והתורה: הרב אליהו כהנים ז"ל נפטר מקורונה

הלך לעולמו איש החסד מבני ברק רבי אליהו כהנים זצ"ל מרחוב רבן גמליאל בבני ברק לאחר שחלה בנגיף הקורונה, אחיו הוא הגאון רבי יהודה כהן ראש ישיבת 'יקירי ירושלים'

איש החסד והתורה: הרב אליהו כהנים ז"ל נפטר מקורונה
הרב אליהו כהנים ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק הלך לעולמו איש החסד הגדול רודף צדקה וחסד הרב הגאון רבי אליהו כהנים זצ"ל בגיל 82 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.  

לפני מספר שבועות הוא אושפז בבית חולים שיבא בתל השומר, אך רצונו היה דווקא לשהות בבית החולים 'מעייני הישועה' ובהתערבות עסקנים הועבר לבית החולים.

רבי אליהו ז"ל נולד בפרס למשפחת כהנים מיוחסת משם הלך לאיטליה לפרנס את המשפחה ועלה לארץ הקודש בצעירותו הוא למד קבלה עם מקובלים מפורסמים בינהם הגאון המקובל הרב יעקב הלל ועוד. 

הרב כהנים ז"ל חי בצניעות גדולה מאוד והיה תומך צדקה וחסד מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על יהודי יקר שכל מי שנזקק לאיזה עזרה היה עוזר מכפסו לעניים ודלים, ביתו ברחוב רבן גמליאל בשכונת רמת אהרן בבני ברק היה בית הכנסת אורחים ורבים מהנזקקים מצאו אצלו לב רחב כאולם. 

לצד היותו איש עסקים מוצלח, הוא עשה מלאכתו עראי ותורתו קבע והקדיש את רוב יומו ללימוד התורה בעמל מופלא, חלק גדול היה לו בהקמת מוסדות 'יקירי ירושלים' והיה שותף לאחיו הגאון רבי יהודה כהן ראש הישיבה שראה בו שותף בהקמת המוסדות, כף גם כל דבר שהיה צריך עזרה בישיבה הוא היה הראשון שעזר.

היה לומד במשך שנים בכולל 'אור משיח' בבני ברק שם שמע שיעור מהמקובל הגאון רבי שמואל אליהו תלמידו של הגאון רבי מרדכי בן שמעון זצ"ל.

עם אחיו יבלחט"א הגאון רבי יהודה  כהן ראש ישיבת 'יקירי ירושלים'. צילום: יעקב כהן

בשנים האחרונות התייסר בייסורים קשים אך קבלם בשמחה ובמאור פנים מיוחד. בחייו אף עבר שוד קשה מאוד באיטליה במפעל שהיה בבעלותו והוא נשדד בסחורה ובסכומים גדולים מאוד.

אחד ממכריו סיפר ל'בחדרי חרדים' "הוא נזרק בכביש מהיר באיטליה פצוע וחבול, הוא הלך ברגל שעות עד שהגיע למקום של יישוב שם טיפלו בו במסירות" בכל שנה היה עורך סעודת הודיה על גודל הנס שהיה לו שנשאר בחיים לאחר שנשדד על ידי המאפייה האיטלקית שהם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם.

הרב כהנים  ייסד ישיבת 'עטרת התלמוד' בעיר תל אביב לשם שלח את חתניו הגאון רבי יצחק יוסיפוב והגאון רבי יחזקאל חזן - ישיבה שעשתה מהפכה תורנית בצל אביב. 

הוא זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך בניו וחתניו מרביצי תורה גדולים המכהנים ומפארים את כל היכלי התורה והישיבות, אחיו כאמור הוא הגאון רבי יהודה כהן ראש ישיבת 'יקירי ירושלים' שנותר יחיד מכל משפחתו לאחר פטירת האחות מרת רחל טופר ע"ה לפני כחודשיים.

בנו הבכור הגאון רבי חנוך כהנים מכהן כר"מ בישיבת 'יסודות', בנו הגאון רבי דוד כהנים מכהן כר"מ בישיבת 'אור אליצור', בנו הגאון רבי ניסים כהנים מכהן כר"מ בישיבת 'באר התלמוד', וחתנו הגדול הגאון רבי מאיר אילוז מכהן כר"מ בישיבת ''משכנות הרועים' בבני ברק.

מסע הלוויה בשעה 18:30 מביתו ברחוב רבן גמליאל פינת רחוב בן זומא בבני ברק, ובשעה 19:30 מישיבת יקירי ירושלים' ברחוב מלכי ישראל להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הרב יהודה כהן יקירי ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד